וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: בדואי התנגש במכוון ברכב צבאי

רמי שני

16.11.2009 / 8:11

מרעי אבו עמר, בדואי בן 26 מהישוב לקיה שבנגב, נעצר בשבוע שעבר לאחר שהתנגש ברכב צבאי בעוצמה ופצע חיילים. הוא נתפס על ידי השוטרים לאחר שברח מחיילים במחסום שביקשו לעצרו

מרעי אבו עמר, בדואי בן 26 מהישוב לקיה שבנגב ייאלץ להסביר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, מדוע ניסה לפגוע בחיילי צה"ל. אבו עמר נסע ביום ראשון שעבר להחזיר חמישה עובדים מאזור יהודה ושומרון, שהועסקו בסביבת הישוב אשכולות, בדרום הר חברון, ולאחר שהוריד אותם, פגע ברכב צה"לי ופצע חיילים. אבו עמר נותר במעצר עד החלטה אחרת בעניינו.

על פי כתב האישום שהוגש נגד אבו עמר השבוע, מדובר בשוהים בלתי חוקיים. הוא הבחין ברכב 'אביר' צבאי, שהיה בסיור על כביש התפר בין שטח מזרח לכיש לבין יהודה ושומרון. מדובר ברכב סיור, שביצע פעילות למניעת חדירה של שוהים בלתי חוקיים, באזור שמדרום לישובי מזרח לכיש. החיילים שהיו ברכב הבחינו בו וסימנו לו לעצור.

במקום לעשות זאת, סובב אבו עמר את רכבו, נסע כברת דרך קצרה והוריד את העובדים הפלסטינים סמוך לאשכולות. אחר כך ביצע שוב פניית פרסה ונסע במהירות לעבר הרכב הצבאי. חיילי רכב הסיור, הבחינו בהתנהגות נסיעתו. הם עצרו וסטו לצד הדרך. אבו עמר התנגש בעצמה רבה באביר, בכוונה להפילו לתוך תעלת ניקוז, שלידה עמד הרכב הצבאי. האביר נשאר עומד על מקומו, אך אחד החיילים שהיו בו, נפצע כתוצאה מההתנגשות.

אבו עמר המשיך בנסיעה במטרה להמלט מהמקום. החיילים ברכב הפגוע הודיעו על בריחתו בכביש התפר הצר והמפותל, לאנשי המפקדה שלהם. כשהגיע אבו עמר אל אזור צומת אשכולות, הוא התבקש לעצור על ידי החיילים שהוצבו במחסום. אבו עמר לא שעה לדבריהם: "אתה לא יכול לעשות לי שום דבר, לך תזדיין" הוא אמר לאחד החיילים, קילל אותם ונמלט מהמקום. הודעה על בריחתו, הועברה למפקדת משמר הגבול באזור זה. צוות שוטרים זיהה את הרכב הנמלט על פי תאורי החיילים, ועצר אותו סמוך ללקיה.

נגד אבו עמר, הוגש בראשית השבוע כתב אישום, המייחס לו ניסיון פגיעה בחיילי צה"ל, העלבת עובדי ציבור וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. את כתב האישום, הגיש עורך הדין יואב עטר, בשם פרקליטות המחוז הדרומי. הוא הצביע בו על הדרך שבה ניסה מרעי אבו עמר לגרום לפגיעה משמעותית בחיילים שביקשו לעצרו במהלך הפעילות המבצעית שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully