וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לבחירת יועמ"ש עשויה להודיע שכשלה

גלעד גרוסמן

16.11.2009 / 5:11

חברי הוועדה לאיתור היועץ המשפט לממשלה מגיעים הבוקר לפרשת דרכים: אם לא יגיעו להסכמות אחרי פגישתם עם ראש הממשלה, ייתכן שיכריזו כי אין ביכולתם להציע מועמדים

חברי הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה יפגשו היום (שני) לראשונה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולאחר מכן יקיימו פגישה מכרעת. אחריה עשויים חברי הוועדה להודיע לממשלה כי אין באפשרותם להמליץ על שלושה מועמדים להחליף את היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

חברי הוועדה ביקשו לפני מספר שבועות להיפגש עם נתניהו, בין השאר כדי לשמוע ממנו מה היא עמדתו לגבי יוזמתו של שר המשפטים, יעקב נאמן, לפצל את תפקיד היועץ. מכיוון שנתניהו טס לוושינגטון, הפגישה תתקיים רק היום. אולם, כפי הנראה נתניהו לא יחשוף את עמדתו בפני הוועדה, והפגישה תהיה "פגישת נימוסין" בלבד.

אחרי הפגישה עם נתניהו יקיימו חמשת חברי הוועדה ישיבה נוספת בירושלים, כאשר מסתמן שעל הפרק שתי אפשרויות עיקריות - פניה למועמדים חיצוניים, כאלה שכבר סירבו בעבר להגיש את מועמדותם, או קבלת החלטה שלא ניתן להגיש רשימת מומלצים.

בוועדה חוששים שמרבית המועמדים החיצוניים ידבקו בסירובם, מה שיוביל את הוועדה למבוי סתום. למרות זאת, חבר בוועדה אמר אמש כי ישנו הבדל בין הצורך להגיש מועמדות לבין קבלת פניה משותפת של חברי הוועדה להתמודד על התפקיד.

להערכתו, ישנם שני שמות שהוועדה תוכל להמליץ עליהם ברוב הנדרש – נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת דבורה ברלינר, ויו"ר הרשות לניירות ערך, הפרופ' זוהר גושן. "יש סיכוי שאפשר לגבש הסכמה" סביב מועמדותם של השניים, אמר חבר הוועדה.

הוועדה היתה אמורה להגיש את המלצותיה עד לסוף החודש, אולם עד כה נכשלו חבריה בניסיון לגבש רוב של ארבעה מהחברים בעד מועמד כזה או אחר. גורם המעורה בעבודת הוועדה העריך שהיא תתקשה למצוא אפילו מועמד פשרה אחד, מכיוון שהיא מחולקת לשני מחנות: מצד אחד שר המשפטים לשעבר, משה נסים, וח"כ יריב לוין, ומנגד, שאר חברי הוועדה - השופט העליון בדימוס, תיאודור אור, עו"ד אייל רוזובסקי ופרופ' אייל בנבנישתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully