וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות - החזרת חוזרת למדינת ישראל

נעמה טלמור

15.11.2009 / 19:37

בחודשים האחרונים התגלו 102 מקרים של מחלת החזרת בישראל. עלייה דומה נרשמה גם בארצות הברית. מסיבוכי המחלה: דלקת קרום המוח וחירשות

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי בחודשים האחרונים נרשמה עלייה בתחלואה בחזרת בישראל. על פי הנתונים מאז חודש ספטמבר השנה התגלו בישראל 102 מקרים של חזרת, כשמרביתם התגלו באזור ירושלים. משרד הבריאות אמר כי תופעה דומה של עלייה בתחלואה נרשמה גם בארה"ב.

החזרת היא מחלה ויראלית אשר פוגעת בעיקר בבלוטות הרוק. ממאפייניה הבולטים - התנפחות בלוטות הרוק. במרבית המקרים חולפת החזרת מעצמה ללא טיפול וללא סיבוכים מיוחדים. החיסון נגד החזרת, ניתן במסגרת חיסוני השגרה לילדים, בשתי מנות. בגיל שנה ובכיתה א'. "בעת התפרצויות מקומיות, אנו פועלים להשלמת החיסונים, בהתאם לחקירה האפידמיולוגית, בקרב האוכלוסייה הרלוונטית", אומרים במשרד הבריאות, "אנו מזכירים כי יש להקפיד על חיסוני השגרה בהתאם להמלצות".

התסמינים העיקריים של החזרת הם הנפיחות בבלוטות, כאבי גרון, חום גבוה וכאבי ראש. בלוטות הרוק מתנפחות בזו אחר זו בהפרש של יומיים וסימני הנפיחות הראשוניים מופיעים לרוב כמה ימים לאחר הופעת החום. סיבוך נפוץ של מחלת החזרת הוא דלקת קרום המוח, אם כי היא קלה יותר מדלקת קרום המוח הנגרמת מחיידק, ולרוב מתאפיינת בכאב ראש בלבד. לרוב שואבים דוגמה של נוזל חוט השדרה על מנת לפסול דלקת קרום המוח חיידקית, שעלולה להיות קטלנית. סיבוך אחר הוא חירשות, בעקבות פגיעה בעצב השמיעה. חזרת היא הסיבה השכיחה ביותר לחירשות חד-צדדית בילדות.

  • עוד באותו נושא:
  • חזרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully