וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לצרכן עלה באוקטובר ב-0.2%

עומר רבין

15.11.2009 / 18:35

החיים בישראל מתייקרים: בהתאם לציפיות עלה המדד בחודש שעבר בשיעור של 0.2%. הסיבות, כצפוי - העלייה החדה במחירי המים והעלייה במחירי ההלבשה וההנעלה

בהתאם להערכות המוקדמות במשק עלה מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר בשיעור של 0.2% ובכך השלים ייקור של 3.6% בסל המוצרים הבסיסי במשק בעשרת החודשים הראשונים של השנה - כך נמסר הערב (ראשון) מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בסך הכל בחישוב שנתי מסתכמת האינפלציה במשק הישראל ב-2.9%, ממש על סף הגבול העליון ביעד האינפלציה שהגדירה הממשלה - בין אחוז אחד לשלושה אחוזים.

שלא במפתיע, אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לייקור החיים בישראל בחודש שעבר הוא היטל הבצורת שייקר את מחיר המים. בחודש אוקטובר שילם הצרכן הישראלי הממוצע 3.7% יותר עבור צריכת המים הביתית, על פי נתוני הלמ"ס. לצד המים שהפכו ליקרים יותר בלטו הפעם במדד גם מחירי ההלבשה וההנעלה שעלו בכ-4% בקירוב כל אחד.

סימן מעודד ניתן אולי למצוא בירידה משמעותית של 2.2% במחירי הנסיעות לחו"ל וכן ירידה משמעותית של קרוב לשלושה אחוזים במחירי הפירות והירקות.

העלייה במדד המחירים היא, בעיני רבים, סימן חיובי המצביע על יציאת המשק הישראלי מהמשבר וחזרה לתרבות צריכה רגילה: הציבור אשר חוזר להרוויח כסף חוזר גם להוציא אותו, מייצר ביקוש רב יותר ובכך גורר את העלאות מחירים. אם זאת, יש לזכור שעליית המדד היא בגדר "תיקון" למדד חודש ספטמבר שפורסם לפני כחודש בדיוק והצביע אז על ירידת מחירים של 0.3% בסל הקניות הבסיסי במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully