וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחלאן: "וטו מצד ארה"ב יגרור התנגדות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים מערכת וואלה! חדשות

15.11.2009 / 15:24

בכיר פתח אמר כי המו"מ עם ישראל מוצה וכי הרשות החלה במאבק על ההכרה במדינה פלסטינית. לדבריו, אם ארה"ב תטיל וטו על ההחלטה במועצת הביטחון, תיפתח התנגדות כוללת

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בכיר פתח וחבר הוועד המרכזי של הארגון, מוחמד דחלאן, אמר היום (ראשון) כי המשא ומתן עם ישראל מוצה וכי הגיעה העת לקבל החלטות מדיניות. בשיחה עם עיתונאים ברמאללה הוסיף דחלאן כי הרשות הפלסטינית וארגון פתח החלו במאבק דיפלומטי על מנת שמועצת הביטחון של האו"ם תקבל החלטה שתכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'.

"לאחר שארגון פתח השתכנע שהמשא ומתן המדיני מוצה מבחינה מקצועית, התחלנו לחשוב מחדש על כל הנושא הזה בחודשים האחרונים. בסופו של דבר החלטנו לפעול על מנת שמועצת הביטחון תקבל החלטה הנוגעת לפתרון שתי המדינות לשני עמים בגבולות 67'", אמר דחלאן, שסיפר כי צעד זה זוכה לתמיכה בקרב מדינות ערביות ומערביות רבות.

"הליגה הערבית הורתה לנציגיה הקבועים לגבש את ההחלטה במועצת הביטחון", סיפר. לדבריו, מטרת הפנייה למועצת הביטחון שתקבל החלטה בנושא היא "לבחון את כוונות הרעיון של פתרון שתי המדינות, אשר כולם תומכים בו, ולבדוק באיזו מידה יכולות המדינות להצביע למען פתרון זה".

הפלסטינים מוחים נגד גדר ההפרדה. רויטרס
"החלטנו לפעול על מנת שמועצת הביטחון תקבל החלטה הנוגעת לפתרון שתי המדינות לשני עמים בגבולות 67'"/רויטרס

דחלאן התייחס גם לאפשרות שארה"ב תחליט להטיל וטו על ההחלטה. "אנחנו מקווים שהיא לא תטיל וטו", ענה. "יחד עם זאת, אם ניכשל בהעברת ההחלטה במועצת הביטחון, יעמדו בפנינו אפשרויות רבות על מנת להתמודד עם השלב הבא, כגון להכריז באופן חד-צדדי על מדינה פלסטינית, לפתוח ב'התנגדות' עממית כוללת נגד הגדר וההתנחלויות. החוק הבינלאומי מתיר לנו לעשות שימוש בכל סוגי ההתנגדות שאישר האו"ם".

השר בנימין בן אליעזר (עבודה) אמר היום בישיבת הממשלה כי "אני לא רוצה לקלקל את המסיבה, אבל הסיטואציה שבה אנו נמצאים היא לא טובה. צריך להתחיל את התהליך המדיני בכח. גם אם אבו מאזן לא רוצה לדבר איתנו יש לערב צד שלישי ולגרור את אבו מאזן בכח למו"מ, ושהצד השלישי יאמר שהם לא מוכנים לדבר איתנו - ולא שאנחנו נאמר זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully