וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עונה לאסד: מוכן למו"מ לשלום

15.11.2009 / 15:05

יומיים אחרי שנשיא סוריה טען שאין שותף ישראלי לשלום, הבהיר רה"מ: "ישראל מוכנה למו"מ ללא תנאים מוקדמים, אך הייתי מעדיף שיחות ישירות". על ראש ממשלת טורקיה: הוא לא מתווך הוגן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי בפגישתו בשבוע שעבר עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, הוא הביע תמיכה בפתיחת משא ומתן עם סוריה. נתניהו סיפר לשרים כי אמר לנשיא הצרפתי "שישראל מוכנה בהקשר הסורי לקיים מו"מ ללא תנאים מוקדמים. הייתי מעדיף שיחות ישירות. אם הן יהיו באמצעות מתווך, ראוי שהוא יהיה הוגן. ראש ממשלת טורקיה לא חיזק בחודשים האחרונים את ההערכה האובייקטיבית אליו כמתווך הוגן. אם צרפת רוצה להיות מתווך אנחנו מוכנים".

שר התמ"ת בנימין בן אליעזר התייחס לסוגיית המתווך הטורקי ואמר "כי לא צריך לשלול את הטורקים מלתווך במשא ומתן עם סוריה. החשבון שלנו אתם הוא אסטרטגי. טורקיה נשענת על גבולות סוריה, עירק ואירן ויש חשיבות ליחסים שלנו איתה."

גם שר הביטחון אהוד ברק הביע תמיכה בקיום משא ומתן עם הסורים. ברק אמר בישיבת הממשלה כי "הסדר עם סוריה חשוב ביותר מבחינה אסטרטגית. יש לנו עניין לחזור למשא ומתן, גם כאן יש לישראל אינטרסים חיוניים, כמו סידורי ביטחון, מערכת התראה, פרוזים, מים, כלכלה, נורמליזציה ויחסים דיפלומטיים. אלה נושאים חשובים שילובנו במשא ומתן, אך גם כאן אין להתבלבל. לישראל יש עניין חיוני להתקדם עם סוריה".

נשיא סוריה בשאר אסד התייחס לאפשרות של חידוש המו"מ עם ישראל, בתום פגישתו בפריז עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. לדברי אסד, "סוריה מעוניינת בשלום. טורקיה מוכנה לתווך ולחדש את המשא ומתן, כמו גם צרפת והאיחוד האירופי שמוכנים לתמוך במגעים. מה שחסר הוא פרטנר ישראלי שיסכים לנוע קדימה במטרה להביא לתוצאות". אסד אמר עוד כי סוריה "לא מציבה תנאים מוקדמים למשא ומתן לשלום, אלא רק זכויות שעליהן לא תסכים לוותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully