וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה במספר הילדים המאושפזים בבי"ח לניאדו

נעמה טלמור

15.11.2009 / 14:42

בשל התפשטות נגיפי השפעת השונים, בהם גם נגיף שפעת החזירים, חלה עלייה ניכרת במספר המאושפזים בבית החולים בנתניה. החדשות הטובות: קיים חיסון חדש נגד דלקות ריאה חיידקיות

מספר הילדים והתינוקות המאושפזים בשבועות האחרונים בבית החולים לניאדו בנתניה נמצא במגמת עלייה עקב נגיפי השפעת השונים - בהם שפעת החזירים, כך עולה מנתוני בית החולים. "השנה ישנה ירידה משמעותית בווירוס רוטה (דלקות מעי בקרב ילדים) בזכות החיסון החדש כנגדו, אך במקביל עלייה ניכרת במחלות דרכי הנשימה בילדים ובתינוקות עקב נגיפי השפעת השונים, כולל גם נגיף השפעת החדש - H1N1 (שפעת החזירים)“, מסבירים בבית החולים.

"בכל שנה בעונת החורף יש ריבוי עונתי של דלקות בדרכי הנשימה בתינוקות ובילדים על רקע זיהומים ויראליים וחיידקים", אמר לוואלה! חדשות ד"ר יעקב שכטר, מנהל מחלקת הילדים בבית החולים לניאדו. "לגבי דלקת ריאות, החיידק עובר מילד לילד דרך טיפות הרוק היוצאות לאוויר בזמן שיעול או התעטשות או דרך מגע מהפה או האף לידיים. ילדים השואפים את החיידק עלולים להידבק ולחלות. הטיפול הוא באנטיביוטיקה אותה יש להתאים למחלה ולגיל הילד".

עוד אמר ד"ר שכטר כי "קיים חיסון חדש נגד חיידק הפנמוקוק, שהוא הגורם העיקרי לדלקות ריאה חיידקיות, הניסיון שהצטבר בארה"ב הראה ירידה של כ- 90% בתחלואה במחלה פולשנית, כ-40% ירידה בביקורים עקב דלקת ריאות וירידה של כ-43% בביקורים עקב דלקות אוזניים בילדים מתחת לגיל שנתיים. יתר על כן, החיסון שניתן לילדים הפחית במידה ניכרת את התחלואה במבוגרים (כגון סבא וסבתא של הילד המחוסן) - כתוצאה ממניעת העברה של החיידק מילדים מחוסנים למבוגרים, וזאת בלי שהם בעצמם נזקקו לחיסון. ארגון הבריאות העולמי ממליץ שכל מדינה תכלול אותו בין חיסוני השגרה שלה”. בישראל החיסון מבוצע ע"י משרד הבריאות והוא מומלץ לכל ילדי ישראל ע"י איגודי רופאי הילדים והמומחים למחלות זיהומיות לשימוש הציבור הרחב, ובמיוחד לשוהים במעונות וגני הילדים.

בנוגע לטיפול בילדים החולים בשפעת החזירים הסבירו בבית החולים כי "אם קיים חשד או זיהוי של וירוס השפעת החדשה H1N1, אנו נותנים בעת האשפוז טיפול בתרופת ה"טמיפלו" לילדים שבקבוצות הסיכון (כגון חולי אסטמה, דלקת ריאות ומחלות לב) ועל ידי כך ניתן למנוע סיבוכים מהמחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully