וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלדניות ביהמ"ש הפגינו: "די לשכר הרעב"

גלעד גרוסמן

15.11.2009 / 14:09

כ-250 קלדניות הפגינו בפתח בית המשפט המחוזי בת"א במחאה על תנאי העסקתן. על שלט שנשאה אחת המפגינות נכתב: "את מה שברק הוציא בלילה אחד בפריז, אני מרוויחה בשנה"

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

כ-250 קלדניות מכל רחבי הארץ הפגינו היום (ראשון) בכניסה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד תנאי העסקתן. הקלדניות נשאו שלטים, שעליהם נכתב בין השאר: בין השלטים שנראו בהפגנה: "די לשכר הרעב", ו"את מה שברק הוציא בלילה אחד בפריז, אני מרוויחה בשנה". לדברי הקלדניות, שפתחו בשביתה ביום חמישי, הן מקופחות גם בשכר וגם בתנאי עבודתן.

עד שנת 2003 היו קלדניות בתי המשפט עובדות קבלן, אך החל משנה זו הן הפכו לעובדות בתי המשפט. עם זאת, הן אינן מקבלות שורה של תנאים, בהם הכרה בוותק שלהן לצרכי משכורת.

הבוקר התייצבו להפגנה הקלדניות כשהן נושאות שלטים כאות מחאה על תנאי העסקתן, לאחר שלא גובש אף הסכם עם משרד האוצר בעניינן. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי אמר כי "באוצר רוצים לשמר את המצב הקיים של עובדי מדינה שמקבלים משכורת נמוכה וההסתדרות לא מוכנה לזה".

יו"ר ועד מחוז מרכז של הקלדניות, שרה רובנס, אמרה כי "כבר שנתיים שהקלדניות עובדות ללא חוזה ומקציבים להן שכר עלוב". לדבריה, היא עובדת 14 שעות ביום כבר 20 שנה, אולם נאלצת לקחת הלוואות כדי להתקיים.

הקלדניות הציגו תלושי שכר שהראו כי קלדנית בעלת ותק של 20 שנה מרוויחה כ-4500 שקל ברוטו. לפיהן, הצעות האוצר מסתכמות בתוספת של 80 שקל לקבוצה של 50 קלדניות בלבד. בשבוע שעבר הודיעה דוברות בתי המשפט כי האוצר הציע הצעות נדיבות לקלדניות אולם הן דחו אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully