וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דב מורן: "הדרך להצליח - להתעלם מטוקבקיסטים"

עומר רבין

15.11.2009 / 11:02

בשבוע שלאחר פיטורי כמחצית מעובדי Modu דב מורן לא מאבד את האופטימיות: "החכמה היא לא לוותר, לגלות עמידות, להתעלם מטוקבקים ועיתונאים ובעיקר - לא לישון"

לא פיטורי 110 עובדי "מודו", לא הביקורות בעיתונות או התגובות הצוננות בקרב המכורים ואפילו לא הדיווחים על ביטול העסקה עם סלקום - כלום לא שובר את האופטימיות של היזם דב מורן. האיש שעשה את זה עם ה"דיסק-און-קי" מסרב לוותר גם הפעם.

בשבוע שעבר נאלץ להיפרד מקרוב למחצית העובדים בחברת ההיי טק שלו המפתחת את מוצר ה"מודו", מכשיר מבוסס על "ג'קטים" מתחלפים אשר מורן מבקש לכבוש באמצעותו את עולם הסלולר. השבוע, הוא מודה כי לא זכה ליותר מדי שעות שינה מאז: "אי אפשר לא לפטר אנשים" אמר מורן ליזמים ישראליים בכנס מיוחד של דה מארקר: "אתם תפטרו אנשים שאתם אוהבים, יהיה לכם כואב פיזית ממש ולא תשנו בלילה. אלה החלטות קשות ואתם תהיו מאוד לבד כשתקבלו אותן. זה חלק מהחיים של להיות מנכ"ל חברת היי-טק".

בד בבד, המליץ ליזמים בשוק הישראלי לגלות נדיבות כלפי העובדים בכל הנוגע לחלוקת אופציות: "אם תצליחו, זה לא חשוב אם יהיו לכם בחשבון 5 מיליון או 50 מיליון דולר - אבל אם תהיו נדיבים עם האופציות תוכלו ליצור משהו באמת ולעודד הצלחה. אם לא תצליחו - ממילא האופציות האלה לא יעשו כלום".

מורן לא חסך מהיזמים הצעירים את הקשיים הרבים הנלווים להקמת חברת היי טק בישראל והוסיף: "תמצאו שהחברים שלכם הם לא ממש חברים אלא חברים מותנים - כאלה שאם לא תתנו להם להיות סמנכ"ל השיווק ילכו הביתה. תגלו שאין לכם כסף לעשות את מה שאתם רוצים ומה שתכננתם שיספיק לא מספיק. כשתגייסו כסף - תגלו את עצמכם זוחלים עם האף על הרצפה ולא תאמינו כמה האף שלכם יכול להגיע קרוב לשטיח".

היזם שעמד בעין הסערה השבוע לא חסך את הביקורת שלו בעיקר מהטוקבקיסטים ומהעיתונאים שליוו אותו בימים האחרונים: "הטיפ הכי חשוב למי שרוצה לא להתייאש בדרך להפוך מיליון למאה מיליון היא להתעלם מהטובקבקים. זה לא נעים להיכנס לאינטרנט ולראות שמכנים אותך 'דובי זובי' - סביר להניח שזה בחור שפעם פיטרתי, אבל אין מה לעשות וזה חלק מהחיים".

על העיתונאים אמר: "כתבים בני 24 יכתבו בעמודי העיתונים שכל העולם עובר לאייפון, יקטלו אותך שלקחת צוות של 60 אנשים לברצלונה אחרי שהם קרעו את התחת ויגידו שאתה זורק כסף ומעל הכל בחוסר המקצועיות שלהם יוציאו כותרות מדברים שלא אמרת ויציירו אותך בתור כל מה שאתה לא".

אבל בין ים הקשיים הצליח מורן גם לזרוע קצת אופטימיות במאות היזמים שצלחו את פקקי האופנוענים והגיעו לשמוע את דבריו בכנס: "גם במקרה שלי בעשר השנים הראשונים צלענו ובחמש השנים הראשונות כמעט פשטנו רגל פעמיים - בשורה התחתונה מה שמכריע הוא יכולת העמידות. במשברים השכלנו ללמוד ולהשתפר, היה לנו מזל שהצלחנו להיאחז ולשרוד ומעל הכל לא ויתרנו. זה קשה, אבל אם אתם מוכנים להשלכות, לא מפחדים ורוצים ליצור ערך ולא רק לעשות כסף - זה שווה את הכל".

מורן סיים את דבריו ואמר: "הנה העניין האמיתי: אם אתם רוצים שהחלומות שלכם יתגשמו - אל תישנו!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully