וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים בטירוף כל הדרך למונדיאל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.11.2009 / 9:51

אחרי הניצחון על נבחרת אלג'יריה, יצאו מאות אלפי מצרים לרחובות כדי לחגוג את ההישג שאולי יוביל אותם למונדיאל 2010. גם בעזה פרגנו למצרים

רויטרס

אקסטזה במצרים: מאות אלפי מצרים מאושרים חגגו לאורך כל הלילה את ניצחונם הדרמטי על נבחרת אלג'יריה בתוצאה 2-0, שעשוי לסלול את דרכם למונדיאל 2010. מצרים נזקקה אמנם לניצחון 3-0 על אלג'יריה על מנת לקבל כרטיס אוטומטי למונדיאל, אולם עקב ניצחונה בתוצאה 2-0, ייאלצו שתי הנבחרות להיפגש שוב למשחק מכריע שייערך ביום רביעי הקרוב בחרטום שבסודן.

חגיגות במצרים על הניצחון במוקדמות מונדיאל על אלג'יר. AP
החגיגות בקהיר/AP

שערה השני של נבחרת מצרים, שהובקע בדקה ה-96 (!) על ידי הקשר עימאד מותעב וכפה משחק מכריע על שתי הנבחרות, התקבל בשאגות של שמחה על ידי 100 אלף הצופים במגרש ועל ידי מיליוני הצופים המצרים שנדבקו אל מסכי הטלוויזיה בבתיהם. מאות האלפים שיצאו לרחובות קהיר חגגו עד אור הבוקר ולא הצליחו להסתיר במשך שעות ארוכות את דמעות השמחה שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מוראד מגני שחקן נבחרת אלג'יריה לפני אחמד אל מוחמדי שחקן נבחרת מצרים. רויטרס
המשחק המותח/רויטרס

לא רק בבתים צפו במשחק הכדורגל, אלא גם במסעדות ובבתי הקפה. מאות מצרים דרוכים שישבו בבתי הקפה בקהיר כדי לצפות במשחק המותח קפצו משמחה כשמותעב הבקיע את השער השני לטובת מצרים והתנשקו זה עם זה. אלפים יצאו עם מכוניותיהם לכבישי קהיר וחגגו בצפירות עד אור הבוקר את ניצחון ה"פרעונים".

אפילו הכותרות הראשיות של עיתוני מצרים הופקעו לטובת המשחק וברכו את שחקניהם. העיתון הממסדי המצרי ברך את שחקני הנבחרת בברכה: "מברוק", ואילו העיתון "אל-גומהוריה" ברך בכותרתו את מבקיע השער הראשון עומאר זכי "ששימח אותנו" ואת מבקיע השער השני והמכריע עימאד מותעב, "הרוח שלנו". כותב הכתבה הנלהב הבהיר כי השער הראשון שהבקיע זכי בדקה החמישית "הכניס מרגוע ללבבות המצרים" וכי היה ברור "מהרגע הראשון שהנבחרת תגשים את חלום המונדיאל".

חגיגות בעזה על ניצחון מצרים על אלג'יריה במוקדמות מונדיאל. רויטרס
גם בעזה חגגו/רויטרס

אפילו נשיא מצרים חוסני מובארק, הידוע בחיבתו לכדורגל, ברך את נבחרת מצרים ואת העם המצרי על הניצחון הגדול. כעת ממתינים במצרים ובאלג'יריה בציפייה מורטת עצבים למשחק המכריע ביום רביעי בסודן. עיתוני מצרים כבר יודעים כיצד המשחק יסתיים: "יום רביעי הוא היום המובטח, שבו נבחרתנו תאמר את המילה המכריעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully