וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור הארץ מתחמם? למנהיגי העולם לא בוער

טליה שחר

15.11.2009 / 12:01

אכזבה לתומכי המאבק בשינויי האקלים: מנהיגי העולם החליטו לדחות גיבושו של הסכם לעצירת ההתחממות הגלובלית. ההסכם היה אמור להיחתם בחודש הבא בוועידת האקלים בקופנהגן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: ענת ברק)

מנהיגי העולם, בראשם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, החליטו היום (ראשון) לדחות את גיבושו של הסכם מחייב לעצירת ההתחממות הגלובלית. הסכם כזה היה אמור להיחתם בוועידת האקלים בקופנהגן בחודש הבא. במקום זאת, הסכימו המנהיגים להגיע בועידה ל"הסכם פוליטי", שאינו מחייב מבחינה משפטית.

ההצעה לדחיית ההסכם המחייב הוגשה על ידי ראש ממשלת דנמרק, לארס לוק ראסמוסן, במהלך ועידת שיתוף הפעולה הכלכלי של מדינות אסיה והפסיפיק (APEC) בסינגפור. "המנהיגים העריכו שזה לא יהיה מציאותי לקיים משא ומתן על הסכם בינלאומי כולל שמחייב מבחינה משפטית מעכשיו ועד ועידת קופנהגן בעוד 22 ימים", אמר מייקל פורמן, בכיר אמריקאי המעורב במשא ומתן.

בהצהרה הסופית שיצאה מסינגפור לא הוזכר גם היעד של קיצוץ בחצי בפליטת גזי חממה עד 2050, יעד שהוזכר בטיוטת ההצהרה. "אנחנו חוזרים על מחויבותנו להתמודד עם האיום של שינוי אקלים ולעבוד לקראת תוצאה שאפתנית בקופנהגן", נאמר בהצהרה.

עוד החליטו ראשי 21 המדינות המשתתפות בוועידת (APEC), להתקדם באסטרטגית צמיחה חדשה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, ולהמשיך את סבב שיחות הסחר העולמי בדוחא בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully