וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר יחקור הסכם הפרישה של יו"ר דיסקונט

פנחס וולף

14.11.2009 / 23:23

מיכה לינדנשטראוס הודיע לבנק ישראל כי בכוונתו לחקור את הסכם הפרישה של שלמה זוהר. "נבדוק אם קיימת פגיעה באינטרס הציבורי". לפי ההסכם, זוהר יעזוב תמורת תמורת הטבות ניכרות

משרד מבקר המדינה הודיע לחשב הכללי במשרד האוצר שוקי אורן ולמפקח על הבנקים בבנק ישראל רוני חזקיהו כי בכוונתו לבדוק את הסכם פרישתו של יו"ר בנק דיסקונט שלמה זוהר. מהמשרד נמסר כי, "משרד מבקר המדינה מעוניין לבדוק את הנושא כדי לראות אם יש בסיס לחשש שנפגע האינטרס הציבורי".

במהלך השבוע הודיע בנק דיסקונט כי זהר והבעלים מתיו ברונפמן הגיעו להסכמה לפיה הראשון יעזוב את תפקידו בבנק תמורת שיפור משמעותי בתנאי הפרישה. על פי ההערכות יזכה זהר להכפלה של תנאי פרישתו אשר יגיעו עד לסכום כולל של קרוב ל-15 מיליון שקלים. בנוסף, יועסק כאמור כיועץ בשכר באחת מחברות קבוצת ברונפמן. קודם להודעה אמר גם המפקח על הבנקים רוני חזקיהו כי גם הוא בוק את הנושא והדגיש כי הוא "לא יאפשר פגיעה ביציבות הבנק".

מתיו ברונפמן עצמו הגיע בשבוע שעבר לארץ במיוחד על מנת להביא לסיומה את הפרשה אשר הסבה נזק תדמיתי לבנק בשבועיים האחרונים והסעירה את המערכת הבקנאית כולה - זאת לאחר שבעלי השליטה דרשו מזהר לפרוש מתפקידו על רקע אי שביעות רצונם מביצועיו כיו"ר הקבוצה, זאת על אף דו"חות מצויינים שפרסם דיסקונט לאחרונה.

זהר עצמו סירב, כזכור, להיענות לדרישת הבעלים והצהיר אל מול חברי הדירקטוריון כי בכוונתו להישאר בתפקידו עד תום הכהונה המוגדרת בחוזה שלו, בשנת 2010.

לנעליו של זהר כיו"ר הדירקטוריון בדיסקונט צפוי להיכנס (בכפוף לאישור הרגולטור) מנכ"ל משרד האוצר לשעבר יוסי בכר שגם עמד בעבר בראש הועדה שהקים האוצר לרפורמה במגזר הבקנאות. על פי גורמים בבנק צפוי החילוף בין שני האישים להתבצע עוד לפני תום השנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully