וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוורצנגר יחתום על הסכם שת"פ אנרגיה ישראל-קליפורניה

אורה קורן

14.11.2009 / 19:17

מושל קליפורניה המבקר בארץ ישתתף בפורום סבן להידוק השת"פ האסטרטגי עם ישראל, ויחתום מחר בירושלים על הסכם מיוחד לשיתוף פעולה בתחומי האנרגיה והמים

מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, יחתום מחר עם שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, על הסכם הבנות לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח (מו"פ) בתחום האנרגיות המתחדשות. שוורצנגר יגיע להשתתף בפורום סבן להידוק שיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית. בפורום ישתתפו גם ביל קלינטון, מרטין אינדיק וסנטורים אמריקאים, לצד ראש הממשלה נתניהו, השרים ברק, ליברמן ובן אליעזר, יו"ר האופוזיציה לבני ונוספים.

החתימה על ההסכם עם קליפורניה תקדם שתיוף פעולה אסטרטגי-מסחרי בין ישראל וקליפורניה בתחום האנרגיה ממקורות מתחדשים וטכנולוגיות סביבה, באמצעות יצירת שותפויות בין חברות ישראליות לבין התעשייה וגורמים מוניציפאליים בקליפורניה.

"הסכם יוכל להגביר את המחקר בין שתי המדינות רוויות השמש, ולהקל על שיתוף הפעולה בין חוקרים ותעשיינים משני הצדדים", אמר בן אליעזר. לדבריו, "שתי המדינות מוכרות בעולם כבעלות יכולות גבוהות בתחום האנרגיות החלופיות, ועל כן הסכם זה חשוב ומתבקש".

הנספחת הכלכלית של משרד התמ"ת לחוף המערבי, סיגל אדמוני רביד, אמרה, כי שוק הקלינטק האמריקאי, ובמיוחד שוק האנרגיה המתחדשת, הינו בעל פוטנציאל עסקי אדיר עבור החברות הישראליות. "תוכנית התמריצים של הנשיא אובמה מקצה עשרות מיליארדי דולרים לפרויקטים בתחום המים והאנרגיה. אמנם ניתן לראות חדירה איטית של חברות ישראליות לשוק האמריקאי, אך חשוב לעשות זו בצורה מובנית. השוק הקליפורני הינו ללא ספק מהמתקדמים בשווקים האמריקאיים בתחום זה ולכן מהווה נקודת התחלה נוחה יחסית עבור החברות הישראליות", הוסיפה.

הסחר עם ארה"ב בינואר-ספטמבר 2009 עמד על כ-17 מיליארד דולר, מתוכם כ-12 מיליארד דולר יצוא, ומעל ל-5 מיליארד דולר יבוא. הנתונים משקפים ירידה של 12% ביצוא לארצות הברית ושל 25% ביבוא ממנה, יחסית לתקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully