וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים תקפו עיתונאים מחוץ למפעל "אינטל"

14.11.2009 / 15:04

חרדים מפגינים נגד חילול השבת ברחוב שבטי ישראל בירושלים. מוקדם יותר הפגינו מול מפעל אינטל, יידו אבנים לעבר עיתונאים, וסילקו מהמקום את סגן ראש העירייה פינדרוס, שלטענתם לא מנע את חילול השבת

כמאה מפגינים חרדים נאספו (שבת) ברחוב שבטי ישראל בירושלים. המפגינים קוראים קריאות נגד חילול השבת, במחאה על פעילות חברת אינטל בעיר בסופי שבוע, וכנגד הפעלת חניון קרתא בשבתות. כוח משטרה נמצא במקום, הסדר נשמר.

מוקדם יותר הפגינו 1,500 חרדים מול מפעל חברת "אינטל" בהר חוצבים שבירושלים במחאה על העסקת עשרות מעובדי המפעל בסופי שבוע. המפגינים קראו קריאות בגנות המפעל, ואף השליכו אבנים והתעמתו עם המפגינים מספר פעמים.

הפגנות החרדים במפעל אינטל. עומר מירון
חרדים מפגינים מול אינטל/עומר מירון

בשלב מסוים, החלו המפגינים לתקוף עיתונאים שסיקרו את האירוע, ויידו אבנים על צלמים שניסו לצלם. לא דווח על נזק או נפגעים. במהלך ההפגנה הגיע למקום סגן ראש העיר יצחק פינדרוס (יהדות התורה), אך גורש מהמקום על ידי המפגינים, שטענו כי אינו עושה דבר למנוע חילול שבת.

מהמשטרה נמסר כי כוח משטרתי החל לפזר את המפגינים ללא שימוש באמצעים מיוחדים אל עבר שכונת גאולה. לדברי השוטרים, לא היו נפגעים בהפגנה ולא נגרם נזק. השוטרים נערכים כעת לקראת הפגנה נוספת של העדה החרדית בעיר בכניסה לחניון קרתא, שם מנהל הציבור החרדי מאבק ממושך בנסין להביא לסגירתו.

גורמים בכירים בעיריית ירושלים מביעים תמיהה על עיתוי הפגנות. "המפעל הזה עובד כבר יותר מ- 20 שנה בירושלים. גם בתקופת הקדנציות של ראשי עיר חרדים. כולם ידעו על זה, אבל אף אחד לא פצה פה. מה קרה שפתאום נזכרו לחמם את הגזרה? זה מריח כמו משהו מכוון", אמר הגורם.

מחברת אינטל נמסר כי "חברת אינטל העולמית עוקבת אחרי מה שקורה בירושלים. אם יהיו מהומות, או אם יהיה עיכוב מתמשך בקו הייצור בירושלים - החברה תיאלץ לסגור אותו". "ייתכן גם שנחליט בסופו של דבר לעזוב את ישראל", הוסיפה מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג.

עדכון ראשון: 13:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully