וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: נפנה לאו"ם שיכיר במדינה פלסטינית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.11.2009 / 11:14

יו"ר צוות המשא ומתן המדיני גילה כי אבו מאזן וצוותו פועלים בימים אלה על מנת להשיג את תמיכתן של מדינות העולם בהכרה בינלאומית למדינה פלסטינית בגבולות 67'

"הרשות הפלסטינית מתכוונת לפנות למועצת הביטחון של האו"ם על מנת שתכיר בקיומה של מדינה פלסטינית בגבולות 67', שבירתה מזרח ירושלים" – כך גילה היום (שבת) יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת. בראיון לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" אמר עריקאת כי כעת הרשות פועלת להשיג את תמיכתן של מדינות העולם בצעד זה.

"העליתי את הנושא הזה יותר מפעם אחת בפני האמריקאים ובכוונתי להמשיך לדון בו עימם", אמר עריקאת. הוא הוסיף עוד כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקש גם מרוסיה וממזכ"ל האו"ם באן קי מון לתמוך בצעד זה והם השיבו לו בחיוב. "מדינות ערב תומכות כולן בצעד זה. גם באירופה השגנו הישגים רבים. כעת אבו מאזן פועל לשכנע מדינות נוספות באירופה ובדרום אמריקה, ולשם כך הוא מבקר שם השבוע ", אמר.

עריקאת התייחס לעמדה האירופית כלפי צעד זה באמרו כי גורמים בכירים באירופה תומכים בו: "אחראי מדיניות החוץ באיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, הציע שהפלסטינים יפנו למועצת הביטחון בהרצאה שנשא לפני מספר חודשים בלונדון", סיפר.

בעת האחרונה גוברים הקולות בארגון פתח להכרזה חד צדדית על מדינה בגבולות 67' כל מנת לקבל הכרה בינלאומית לצד זה. בכיר פתח ואחיינו של יאסר ערפאת, נאסר אל-קדווה, קרא השבוע בעצרת לזכר ערפאת "להתמרד נגד היסודות הישנים של תהליך השלום, שלא הובילו לשלום באזור". הוא אמר שיש למצוא חלופות לאותם יסודות, במסגרתם יש לפנות למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה להכיר בהחלטה להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67'". בכיר פתח מוחמד דחלאן אישר גם הוא שהרשות בוחנת אפשרות לפנות למועצת הביטחון על מנת שתקבל החלטה שתכיר במדינה הפלסטינית בגבולות 67'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully