וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה”ב לא תדחוף את הצדדים למשא ומתן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.11.2009 / 10:25

גורמים בכירים בממשל האמריקאי אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ממשלו של אובמה מעדיף לחכות ולא לכפות על ישראל והרשות קיום מגעים ישירים לפני שיהיו מוכנות לכך

ארצות הברית מעדיפה לחכות מעט מאשר "לדחוף" את ישראל והפלסטינים לקיים ביניהם משא ומתן – כך מסרו הבוקר (שבת) מקורות אמריקאיים רשמיים לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. לדברי המקורות, אם ארה"ב תדחוף את הצדדים לקיים מגעים ישירים בין הצדדים, הדבר עלול להכשיל את המשא ומתן העתידי. "הממשל האמריקאי לא חוזר בו מעמדתו המתנגדת לקיום משא ומתן על עצם קיומו של משא ומתן", הוסיפו.

במקביל הבהיר מקור אמריקאי בכיר כי ארצו מחויבת למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים וכי קיימת אפשרות לגבש הסכם בין הצדדים. "מאמציו של השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל מתמקדים כעת במציאת העיתוי הנכון לקיום שיחות", אמר לעיתון. הוא הוסיף עוד כי הדבר מצריך סבלנות מצד כולם ולכן אין בכוונת ארצו לכפות על הצדדים משא ומתן "לפני שיהיו מוכנים לכך".

הבכיר האמריקאי התייחס גם להצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהן הוא מוכן לקדם את המסלול הישראלי-סורי: "אם הצדדים יגיעו להסכם ביניהם, הממשל האמריקאי יתמוך בו". עם זאת, המקורות אמרו גם שמשא ומתן ישראלי עם סוריה אינו תחליף למשא ומתן עם הפלסטינים.

אתמול אמר נשיא סוריה בשאר אסד כי אם הישראלים "רציניים בכוונתם לשלום, עליהם לגשת למתווך הטורקי". אסד אמר עוד כי לארצו אין תנאים מוקדמים למשא ומתן אלא רק "זכויות שעליהן לא תוותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully