וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקזיט החלומי של שאול שני

14.11.2009 / 8:30

ויוונדי הצרפתית רכשה את מניות שאול שני בחברת הטלפוניה הברזילאית GVT תמורת 1.26 מיליארד דולר. בכך השלים מכירת 30% מהמניות שבבעלותו

ויוונדי הצרפתית הודיעה אמש (שישי) על רכישת GVT, חברת הטלקום שבבעלות איש העסקים שאול שני - לפי שווי של 4.2 מיליארד דולר. ויוונדי רכשה 37.9% מהחברה הברזילאית וקיבלה אופציה לרכישת 19.6% נוספים מהחברה. שני השלים את מכירת 30% ממניות החברה שהיו בידיו, וקיבל בתמורה 1.26 מיליארד דולר.

לפי ההודעה, ויוונדי רכשה 29.9% ממניות ההצבעה של GVT מידי Swarth Investments ו-Global Village Telecom BV של שאול שני, ו-8% נוספים מצד שלישי. בעקבות הרכישה, הודיעה החברה כי היא משיקה הצעת רכש מנדטורית ל-100% ממניות החברה, לפי מחיר של 56 ריאל למניה. מחיר הסגירה של המניה בסאו פאולו היום עמד על 53.34 ריאל.

הרגולטור של מגזר הטלקום בברזיל, סוכנות אנטל, אישר אתמול את מכירתה של GVT לטלפוניקה הספרדית או לויוונדי הצרפתית. אנטל הציבה מספר תנאים לחטיבה הברזילאית של טלפוניקה, טלספ, במידה שטלפוניקה אכן תרכוש את GVT. בשבוע שעבר העלתה טלפוניקה, חברת הטלפון השנייה בגודלה באירופה, את הצעת הרכש עבור GVT למחיר של 50.5 ריאל למניה (3.99 מיליארד דולר) לעומת הצעת רכש קודמת שהגישה בחודש שעבר לפי מחיר של 48 ריאל למניה (3.7 מיליארד דולר). ויוונדי הגישה בספטמבר הצעת רכש ל-GVT, אשר שיקפה לחברה הברזילאית שווי של 3 מיליארד דולר.

המניה זינקה ב-46%

GVT, שהוקמה בשנת 1999 על ידי היו"ר שני והמנכ"ל עמוס גניש, עוסקת במתן שירותי תקשורת מבוססי רשת בברזיל, הכוללים שירותי טלפוניה, שירותי חיבור מהיר לאינטרנט, שירותי מולטימדיה, שירותי שיחות קוליות על גבי רשת נתונים ושירותי תקשורת נתונים לעסקים. החברה הונפקה בברזיל ב-2007 לפי מחיר של 18 ריאל ברזילאי למניה, אשר שיקף לחברה שווי שוק של מיליארד דולר - כרבע מהשווי שמשקפת הצעת הרכש של טלפוניקה.

במידה שטלפוניקה תשתלט על GVT, טלספ תחויב לשמור על פעילותה כמו גם ניהולה הפיננסי והמסחרי בנפרד מ-GVT למשך חמש שנים, ותבטל רישיונות חופפים של החברות, לדברי רונלדו מוטה סרדנברג, העומד בראש אנטל. טלפוניקה גם תצטרך להחזיק בבעלות על המותג GVT למשך חמש שנים.

הסוכנות לא הציבה תנאים לעסקה אפשרית של ויוונדי עם GVT מכיוון שלויוונדי אין עדיין פעילות בברזיל, אמר סרדנברג. טלספ שולטת בנתח שוק של 27.6% בקווי הטלפון בברזיל, לפי מידע של חברת המחקר IHS.

מניית GVT זינקה ב-46% מאז החל מאבק השליטה בין ויוונדי לטלפוניקה בחודש ספטמבר. ביום רביעי הגיעה המניה לרמתה הגבוהה ביותר מאז החלה להיסחר בבורסת סאו פאולו לפני כשנתיים.

בסוף חודש פברואר 2009 דווח כי אי.די.בי פיתוח ודיסקונט השקעות מימשו אחזקות ב-GVT באמצעות מכירת מניות לשאול שני. אי.די.בי פיתוח היתה אמורה לרשום רווח של 47-5 מיליון שקל. בעקבות החלק הראשון של העסקה, היא היתה צפויה לרשום הפסד של 19-24 מיליון שקל.

בחלק הראשון של העסקה, אמור היה התאגיד ההולנדי למכור 0.4% ממניות החברה הברזילאית במחיר של 23.65 ריאל ברזילאי למניה לשני. מדובר במחיר הנמוך בכ-5.5% ממחירה הנוכחי של GVT ברזיל בבורסת סאו פאולו, ובתמורה כוללת של כ-5 מיליון דולר. סכום זה אמור לעבור מ-GVT הולנד ל-GVT אנטילס, שמצדה תבצע סוג של רכישה עצמית ותרכוש מידי אי.די.בי פיתוח ומדיסקונט השקעות (מכל אחת מהן) כ-1% מהון המניות המונפק של GVT אנטילס.

במסגרת החלק השני העסקה, אמורה היתה החברה ההולנדית להעניק לשני אופציה לרכישת עד 3.2% ממניות GVT ברזיל תמורת הסכום הגבוה מבין השניים - 23.65 ריאל ברזילאי או 80% ממחיר הסגירה הממוצע של מניית החברה בבורסה בחודש האחרון (הנחה של 20% על מחיר השוק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully