וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה הפגנת החרדים מול משרדי אינטל בי-ם

איילה חננאל

14.11.2009 / 11:30

אלפי חרדים מפגינים מול משרדי חברת אינטל כנגד כוונת החברה להפעיל את מתקניה בעיר גם בשבת. המשטרה נערכת לכל מקרה של הפרת סדר. תיל דוקרני הונח מסביב לגדרות המפעל

מול משרדי חברת אינטל בהר חוצבים בירושלים עומדים בשעה זו (שבת) בין 1,500 ל-2,000 מפגינים חרדים וצועקים בגנות חילול שבת במקום. לא נרשמו אירועים חריגים עד כה בהפגנה. כוחות משטרה נמצאים במקום כדי לשמור על הסדר.

ההפגנה מגיעה בעקבות כשלון השיחות בין נציגי חברת אינטל לנציגי החרדים. החרדים זועמים על הפעלת מתקני החברה בשבתות. כוחות המשטרה צפויים להיערך במקום כבר בשעות הבוקר המוקדמות מחשש להפרת הסדר. תיל דוקרני הונח מסביב לגדרות המפעל כדי להקשות על הכניסה למקום.

לאור המחלוקת עם החרדים הודיעה חברת אינטל כי היא שוקלת את המשך דרכה בישראל. "חברת אינטל העולמית עוקבת אחרי מה שקורה בירושלים. אם יהיו מהומות, או אם יהיה עיכוב מתמשך בקו הייצור בירושלים - החברה תיאלץ לסגור אותו, וייתכן גם שתחליט בסופו של דבר לעזוב את ישראל", כך אמרה אתמול מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג, לנציגי החרדים. פסברג השמיעה את הדברים לנוכח איום מהצד החרדי לקיים בשבת בבוקר הפגנה גדולה מול מפעל החברה בעיר, במחאה על כוונת אינטל להפעיל את קו הייצור שלה גם בשבתות.

אמש הזמין יו"ר הכנסת רובי ריבלין ללשכתו את המנכ"לית פסברג ואת ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בניסיון להפיג את המתיחות, ובין היתר, נבדקה ההצעה להעסיק בקו הייצור הפועל בשבתות רק עובדים לא יהודים ולמנות את ראש העירייה לשעבר אורי לופוליאנסקי כמתווך בין הצדדים. "אסור להפוך את אינטל לדגל במלחמת תרבות. ביקשתי מכל הצדדים לשמור על איפוק", אמר ריבלין ל"הארץ".

במשך שבועות לאחר פתיחת חניון קרתא בירושלים בחודש יוני האחרון, הפגינו מאות חרדים בעיר מדי שבת במחאה על ההחלטה. במהומות נפצעו שוטרים ומפגינים, ונזק נגרם לכלי רכב משטרתיים. במהלך ההפגנות נעצרו עשרות מפגינים בגין הפרות סדר. מחאת החרדים גברה גם בעקבות מעצר "האם המרעיבה", שנחשדה בהתעללות בבנה הפעוט.

בעקבות האירועים האלימים שאירעו במהלך ההתפרעויות, קראו רבני העדה החרדית שעבר להפגין בצורה שקטה ולא אלימה כנגד פתיחת החניון ואף הורו למנהיגי העדה למנוע את הגעתם של צעירים להפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully