וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין תירוצים: חברת תרופות פיתחה ויאגרה לנשים

13.11.2009 / 16:55

התרופה הגרמנית פועלת באמצעות השפעה על גלי המוח. בניגוד לוויאגרה, המשפיעה על איבר המין, התרופה הנשית נועדה לעורר את החשק המיני באמצעות תהליכים תוך-מוחיים בלבד

חברת התרופות הגרמנית בוהרינגר אינגלהיים פיתחה תרופה חדשה, ראשונה מסוגה, שנועדה לעורר את החשק המיני אצל נשים. בשונה מויאגרה, התרופה המקבילה לגברים, שפועלת באמצעות המרצת מחזור הדם לאיבר המין, התרופה החדשה לנשים משפיעה על המוח בלבד.

לתרופת החשק, שעמדה במרכזו של כנס בנושא הפרעות מיניות שנערך בליון שבצרפת בשבוע שעבר, יש פוטנציאל לעורר מהפכה ברפואה המינית, בדומה לזו שעשתה פייזר כשפיתחה את הוויאגרה לפני כעשור. "התרופה היא בעלת פוטנציאל לפתוח סוף סוף את הדלת לקבלת הרעיון שחשק ירוד הוא דבר שקשור להפרעה באופן שבו המוח מתפקד, ולא רק בבן זוג גרוע", אמר ג'ים פאוס, נוירולוג באוניברסיטת קונקורדיה במונטריאול, שערך את הניסויים הראשונים על התרופה בעכברים. "ברור שהכל בראש", הוסיף.

הביקוש הצפוי - יותר מלמקבילה הגברית

השוק בארה"ב לתרופות להעלאת החשק המיני אצל נשים עשוי להיות גדול מהשוק המקביל לגברים, המכניס כ-2 מיליארד דולר בשנה. זאת, מכיוון שנשים מדווחות על יותר בעיות מיניות, אמר בשנה שעברה מנכ"ל חברת התרופות ביוסנטה פרמסוטיקלס, סטפן סיימס.

חברת בוהרינגר חיפשה בשנות ה-90 תרופה נגד דיכאון, ומצאה במקרה תרכובת שנקראת פילבנסרין. ב-2002, גילתה בוהרינגר כי התרכובת אינה מרוממת את מצב הרוח, אלא רק את התיאבון המיני, ועברה לפתח את התרופה למטרה זו.

עולתה העיקרית של פילבנסרין היא בכך שהיא חוסמת את שחרורו של הסרוטונין, אשר שולט על מצב הרוח, התיאבון, השינה והזיכרון, לדברי פאוס. במקביל לכך מעודדת התרופה את ייצור הדופאמין, מוליך עצבי האחראי, בין היתר, על החשק המיני. השפעתה של התרופה נכנסת לפעולה בתוך שלושה עד שישה שבועות. יש לקחת את הגלולה מדי יום. אחת מתופעות הלוואי שעליהן דיווחו נשים שהשתתפו בניסוי התרופה, היתה עייפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully