וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "צה"ל מוכן לחדש את הלחימה בעזה"

רמי שני

13.11.2009 / 12:12

רא"ל גבי אשכנזי נפגש עם תלמידי תיכון מקיף ג' בבאר שבע והתייחס לנושאים שעומדים על הפרק. לדבריו, "חמאס מנסה לרסן את הארגונים החמושים בעזה". על גולדסטון: "היו תקלות בעופרת יצוקה"

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טבוסוב, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, אמר היום (שישי) כי "חמאס מנסה לרסן את הארגונים החמושים בעזה. ישראל עוקבת אחרי האיומים שיש עליה מכל כיוון וביום פקודה צה"ל ערוך ומוכן לתת את התשובה המתאימה". בביקור בתיכון מקיף ג' בבאר שבע אמר אשכנזי כי "צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם, אולם עשינו שגיאות ונתקן אותן".

עוד אמר הרמטכ"ל לתלמידי התיכון שבו למד בין היתר אילן רמון כי "מבצע עופרת יצוקה עמד ביעדים, לאחר שמונה שנות קסאם האזור נמצא ברגיעה. צה"ל מוכן לחדש את הלחימה אם יצטרך לעשות זאת". בנוגע לאירן אמר הרמטכ"ל כי "המאמץ צריך להיות דיפלומטי כדי למנוע את התחמשות אירן". על נושא ההשתמטות שמסקרן מאוד את בני הנוער, אמר אשכנזי כי "אני מבקר בבקו"ם בכל מחזור גיוס ואפשר לראות שיש עלייה במספר מתגייסים".

בנוגע לתיכון שאירח אותו אמר הרמטכ"ל כי "במקיף ג' יש ירידה במספר התלמידים המתגייסים לשירות קרבי ובמספר התלמידות המתגייסות". עם זאת, אשכנזי עודד את התלמידים להתגייס לצה"ל.

השבוע התייחס הרמטכ"ל בוועדת חוץ וביטחון למבצע עופרת יצוקה ולדו"ח גולדסטון ואמר כי "הדו"ח מאשים את ממשלת ישראל בתכנון מכוון של מבצע כנגד חפים מפשע. הדו"ח מאשים את המערכת המשפטית של ישראל. אנחנו ביצענו תחקירים, אני מיניתי חמישה צוותים שיבדקו ירי זרחן, קרבות בשכונות ובתים, ירי על בלתי מעורבים. מצאנו גם שגיאות שלנו. הודענו לפלסטינים שמי שרוצה להגיש תלונה יכול להגיש תלונה".

אשכנזי סיפר כי "הוגשו כ-130 תלונות, חלקן נמצאות בסטטוס של חקירת מצ"ח. 60 פלסטינים ברצועת עזה מסרו את עדותם במעבר ארז. מצאנו בתחקירים שעשינו שגיאות. פגענו בתום לב באזרחים כמו שפגענו בתום לב בקצינים ובחיילים שלנו. אותו הגדוד שהרג את בנותיו של הרופא ברצועת עזה הרג גם קצינים וחיילים בגולני. אנחנו לא צבא של בוזזים ופושטים. לא מצאנו מקרים של בזיזה או אונס. לא מצאנו מקרה שחייל שם בין הכוונות אישה או ילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully