וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שני אחים ניהלו ארגון פשע בדרום

גלעד גרוסמן

13.11.2009 / 10:21

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד האחים יאיר ודודו מגידיש. במשטרה מייחסים לשניים חברות בארגונו של איציק אברג'יל. כתב האישום מייחס לשניים 13 סעיפים של עמידה בראש ארגון פשיעה, סחיטה באיומים ועוד

פרקליטות מחוז דרום הגישה הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד האחים יאיר ודודו מגידיש. כתב האישום מכיל 13 סעיפי אישום בעבירות שונות וביניהן העומד בראש ארגון פשיעה, הלבנת הון, סחיטה באיומים, אי ניהול פנקסי חשבונות, מרמה ערמה ותחבולה, סחיטה באיומים במסגרת ארגון פשיעה ועוד. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד זאב למפ מפרקליטות מחוז דרום, האחים, בני 34 ו-35 מאשדוד, עמדו בשנתיים האחרונות בראש ארגון פשיעה "שפעל בתבנית מאורגנת ושיטתית בתחומים שונים ובכללם גביית חובות, סחיטה באיומים, הימורים הבלתי חוקיים, מתן הלוואות בריבית וניכיון שיקים וכן השכרת דוכנים בשוק העירוני בקרית גת ובאשקלון, הפצת חשבוניות פיקטיביות, סחר באביזרי מיגון לרכב, הלבנת הון וכן עבירות מס".

בין השאר, הם נאשמים בכך שניהלו מועדון הימורים בקריית גת. המשטרה פשטה על המקום כמה פעמים והחרימה קלפים, ז'יטונים וכסף. בכל פעם שהוצוא למועדון צווי סגירה הוא נפתח מחדש. סכום הכנסותיהם מההימורים עמד לפחות על שלושה מיליון שקל, עליהם לא דיווחו למס הכנסה.

בנוסף, הם נאשמים בחודשים בכך שסחטו איש עסקים ששימש כמתווך בעסקת הלוואה בין דוד מגדיש לאדם בשם ניסים בן נון, מנהל בחברת פוד קונקשטיין. מגדיש דרש מאיש העסקים שימכור את הבתים של ילדיו על מנת שיכסה את חובו של הבעלים של פוד קונקשטיין, יוחאי פלג, שברח לחו"ל. הם איימו להרוג אותו אם לא יכסה את החוב. השניים נאשמים שסחטו שורה של אנשי עסקים נוספים עליהם איימו. כמו כן, הם נאשמים שגלגלו חשבוניות פיקטיביות בסכומים של עשרות מיליוני שקלים.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט שיעצור את האחים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, וכן שיורה על חילוט רכוש רב, שכולל צ'קים רבים, כסף במזומן, תכשיטי כסף וזהב, מכוניות, אופנועים וחשבונות בנק. יצוין שבכל התקופה הזאת טען דוד מגדיש שהוא מובטל, ואילו יאיר טען שהוא עובד כשכיר בשוק. "המשיבים פעלו בצורה מתוחכמת ושיטתית לבצע עברות שונות במשך תקופה ארוכה שהניבו להם סכומי עתק", נכתב בבקשת המעצר.

במשטרה סבורים שלשניים היה קשר עם ארגון הפשיעה של האחים אברג'יל. אחד מהם היה נהגו של איציק אברג'יל, שסיפק לו את הגב לפעילות העבריינית שלו. בעלי העסקים בדרום שקיימו קשר עם השניים, ידעו את הדבר. כשהאחים אברג'יל נכלאו, נותרו השניים עם שיטות הפעולה והמשיכו אותן בעצמם.

חשד המשטרה כלפי השניים התעורר, כשהתברר שאף כי הם אינם עובדים, הם מנהלים אורח חיים פזרני למדי. לרבים מבני המשפחה היו רכבי שטח חדישים, הם התגוררו בווילה מפוארת באשדוד ונהגו לבלות במקומות יוקרתיים ואף לנסוע פעמים רבות לחוץ לארץ. אמם של השניים הינה בעלת דוכן בשוק של קריית גת. השכר שקיבלה לא יכול היה, להערכת החוקרים, לאפשר להם לנהל אורח חיים כפי שהם ניהלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully