וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל החרדים: "אינטל תשקול הישארותה בישראל"

13.11.2009 / 14:58

מנכ"לית אינטל: "אם יהיו מהומות או עיכוב מתמשך בקו הייצור בירושלים - החברה תיאלץ לסגור אותו". בחברה התקינו אמש גדר תיל קוצנית מסביב למשרדים ולמפעלים הירושלמיים

"חברת אינטל העולמית עוקבת אחרי מה שקורה בירושלים. אם יהיו מהומות, או אם יהיה עיכוב מתמשך בקו הייצור בירושלים - החברה תיאלץ לסגור אותו, וייתכן גם שתחליט בסופו של דבר לעזוב את ישראל", כך אמרה אתמול מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג, לנציגי החרדים. פסברג השמיעה את הדברים לנוכח איום מהצד החרדי לקיים בשבת בבוקר הפגנה גדולה מול מפעל החברה בעיר, במחאה על כוונת אינטל להפעיל את קו הייצור שלה גם בשבתות.

לשכת ראש הממשלה, לשכת ראש העירייה, שרים וח"כים - כולם היו מעורבים אתמול בניסיונות למנוע משבר חדש בעיר הבירה סביב חילול השבת. יו"ר הכנסת רובי ריבלין הזמין אתמול ללשכתו את המנכ"לית פסברג ואת ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בניסיון להפיג את המתיחות, ובין היתר, נבדקת ההצעה להעסיק בקו הייצור הפועל בשבתות רק עובדים לא יהודים ולמנות את ראש העירייה לשעבר אורי לופוליאנסקי כמתווך בין הצדדים. "אסור להפוך את אינטל לדגל במלחמת תרבות. ביקשתי מכל הצדדים לשמור על איפוק", אמר ריבלין ל"הארץ".

ואולם, נראה כי יקשה על הצדדים למנוע את ההפגנה המתוכננת למחר מול מתקן החברה באזור התעשייה הר חוצבים. הפלג הקנאי "העדה החרדית" כבר פירסם אתמול מודעות על "תהלוכת מחאה והפגנה אדירה" מול המפעל בהר חוצבים. אמש, סמוך לחצות החליטה "ועדת הרבנים למען קדושת השבת", שבה מיוצגים בכירי הרבנים החרדים, להצטרף להפגנה בשבת. ההחלטה באה למרות מסמך שהגישה אינטל ללופוליאנסקי ובו הביעה נכונות לצמצם את הפעילות בשבתות ולגייס עובדים לא יהודים. מקור בדגל התורה אמר כי קריאת הרבנים לצאת להפגין תהיה מסויגת לאור המסמך של אינטל. "זו לא תהיה אם כל ההפגנות. המגעים סייעו לאינטל להפחית את עוצמת הלהבות".

בקדנציה שעברה, כח"כ באופוזיציה, עמד ריבלין בראש ועדת משנה של ועדת הכספים שתפקידה היה לקבוע תמריצים שישכנעו את אינטל לחזור ולהפעיל בירושלים קו ייצור, וזאת כשנה וחצי לאחר שהחברה העבירה את פעילות הייצור שלה למפעל בקרית גת. התמריצים נמצאו, והחברה החליטה להרחיב את פעילותה בירושלים בשבועות האחרונים. חלק מהפעילות בירושלים, בדומה לזו שבקרית גת, מתנהלת שבעה ימים בשבוע. בירושלים מדובר ב-20 עובדים במשמרת, ובשלוש משמרות לאורך השבת."במאמצים הצלחנו להחזיר את אינטל לירושלים, בעיקר על ידי הקלה במסים. 10% מקו הייצור הזה לא יכולים להפסיק בשבתות", אמר ריבלין. לדבריו, "ירושלים לא יכולה להיות עיר של פקידים ואוניברסיטה. היא חייבת תעשייה. מוכרחים לפתור את הבעיה הזאת, ולכן ביקשנו מאורי לופוליאנסקי להיכנס לעניין".

ריבלין הוסיף, כי "אינטל עושה מאמץ גדול בהבאת מפעליה לישראל, אבל אם ימשיכו להערים עליה קשיים, הם יבואו ויגידו 'ניאלץ להיפרד מישראל'. אינטל יכולה לקבל על עצמה סיכונים כלכליים, אבל היא לא יכולה להתעסק בדברים כאלה שאין לה עליהם שליטה".

בחברת אינטל סירבו להשיב לשאלה אם קו הייצור יופעל בשבת הקרובה. "היינו בירושלים 24 שנים, ותמיד עבדנו בהתאם לצרכים. אם הצרכים מחייבים, אנחנו עובדים גם בשבת. הכל בהתאם לחוק", נמסר מהחברה.במשטרת ירושלים יקיימו מחר הערכת מצב לקראת התפתחות זירה חדשה עם הציבור החרדי בעיר. בכל מקרה, כוחות משטרה צפויים להיערך במקום מחשש להפרת הסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully