וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות גמל יחוייבו לפצות עמיתים על סחבת

נועם בר

13.11.2009 / 8:22

הממונה על שוק ההון והביטוח, ידין ענתבי, הודיע כי החברות המנהלות על הקופות יידרשו לפצות עמיתים שבקשותיהם למשיכת כספים או העברתם בוצעו באיחור

הממונה על שוק ההון והביטוח באוצר, ידין ענתבי, הפיץ אתמול חוזר ולפיו חברות שמנהלות קופות גמל יידרשו לפצות את עמיתים שבקשותיהם למשיכת כספים, העברתם בין קופות או שינוי מסלול בוצעו באיחור. ענתבי אמור לסיים את הקדנציה שלו בסוף נובמבר.

הפיצוי יכלול ריבית פיגורים על האיחור בנוסף לכיסוי ירידת הערך בנכסי העמיתים שנוצרה בין מועד הבקשה למועד ביצועה בפועל. ריבית הפיגורים תחושב לפי הריביות שהיו בשוק בעת בקשת הלקוח למשוך או להעביר את כספו ועד לביצוע הבקשה. בנוסף לריבית והפרש תשואה, הם יצטרכו להחזיר ללקוחות גם את דמי הניהול שהמשיכו לגבות מנהלי הקופות.

"לפי החוזר, גם אם נוצר הפרש תשואה חיובי, כך שהלקוח הרוויח מהעיכוב תחויב החברה לפצות אותו בריבית פיגורים מבלי שתוכל לקזז לו אותה עם הרווח שנוצר לו", הסביר גורם בשוק ההון.

בקשתו של המפקח באה על רקע מה שהתרחש בעיצומו של המשבר בסוף 2008. אז לקוחות רבים דרשו לעבור קופה או מסלול וחלקם הגדול אף דרשו למשוך כספים מקופות הגמל שלהם. אלא שעד שהחברות ביצעו את מבוקשם חלפו ימים ואף שבועות, בשל סיבות טכניות ולפעמים גם סיבות של ניסיון לשמר לקוחות. כך, כתוצאה מהתנודתיות הגבוהה ששררה אז בשוק נגרמו הפסדים מהותיים ללקוחות רבים, למרות פרקי הזמן הקצרים יחסית בין הגשת הבקשה לביצועה.

"היה כאן שילוב של גורמים לאיחור בביצוע הבקשות. היו אמנם מנהלים שניסו לעצור את המשיכות וההעברות ולהשהות את ביצוע הפקודות, בתקווה שהלקוחות המבוהלים יירגעו בינתיים ובסוף יחזרו בהם והכסף לא ייצא מהקופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully