וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת מאוחדת סביב הצעה לביטול היטל המים

13.11.2009 / 4:39

חזון אחרית הימים כבר כאן? 30 ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה חתמו על הצעת חוק לביטול מוחלט של היטל המים. ח"כ איציק, יוזמת החוק: "הקואליציה נשברה והבצורת גמורה"

למעלה מ- 30 חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה חתמו על הצעת חוק המבקשת לבטל לאלתר את היטל הבצורת. חברי הכנסת שחתמו נמנים על מפלגות קדימה, העבודה, ש"ס, יהדות התורה, האיחוד הלאומי, הבית היהודי, חד"ש, רע"ם-תע"ל. ובל"ד. בין החותמים נמצא גם סגן שר החינוך מאיר פרוש.

על פי הצעת החוק של יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, מלבד ביטול היטל הבצורת, יוחזרו הכספים שכבר נגבו מאזרחים כולל ריבית בגובה של ארבעה אחוז והצמדה. עם זאת, יש לציין כי הצעת החוק לא צפויה לעבור בכנסת, בשל התנגדות הממשלה.

אמש הושגה הסכמה בין משרד ראש הממשלה לבין משרדי התשתיות והאוצר והוחלט על הקפאת היטל הבצורת מ- 1 בינואר 2010 ועד 15 באפריל. בנוסף, הוחלט על עליה הדרגתית במחירי המים בשלוש פעימות, כאשר בינואר המחירים יתייקרו ב- 25 אחוז, ביולי 2010 תהיה התייקרות נוספת של 13 אחוז ובינואר 2011 אזרחי ישראל יאלצו לשלם שני אחוז נוספים למחירי המים.

ללא תמיכת הממשלה החוק לא יעבור

איציק אמרה לוואלה! חדשות כי "15 חברי כנסת מהקואליציה חותמים איתי על הצעת החוק. זה אומר שהקואליציה נשברה והבצורת גמורה. אם הממשלה לא תחליט, הכנסת תחליט ותכניע את הממשלה. נעשה החתמות ברחובות, כי השיתו את המס הזה על 20 אחוז מהציבור שזה הצריכה הפרטית, שהם אנשים לא מאורגנים.

"הממשלה הזו גיבורה על חלשים. קדימה דורשת שראש הממשלה יודיע שהכספים יוחזרו למי שנגבו ממנו. הציבור מבולבל, הממשלה מבולבלת, ואנחנו לא נרד מהנושא. אני מציעה לשר האוצר להתקפל לפני שהכנסת תכניע אותו", אמרה איציק.

בתוך כך, היום (שישי) תמשך מחאת מפלגת קדימה נגד היטל הבצורת. בשעה 11:00 פעילי קדימה יעמדו בדוכני הסברה בשוק מחנה יהודה בירושלים ובשוק הכרמל בתל אביב, יחתימו עוברים ושבים על עצומה נגד ההיטל, ויחלקו דפי הסברה וסטיקרים נגד ההיטל.

מנגד, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שהגיש את הצעת החוק הנתמכת על ידי הממשלה, תקף את יוזמת קדימה ואמר כי "כאשר השיקול הוא יצירת כותרות, ניתן ליצור כל חוק שרק עולה על הדעת, אך לעומת זאת כאשר המטרה היא למנוע בפועל את המשך היטל הבצורת, יש לחוקק חוק שיעבור בתמיכה ממשלתית. החוק שהנחנו על שולחן הכנסת זוכה לתמיכה ממשלתית, ובעקבותיה היטל הבצורת יוקפא לחודשי החורף, בתקווה לחורף גשום כשבעקבותיו ההיטל יעבור מן העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully