וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט פלסטיני ידון בעתיד "בית המריבה"?

גלעד גרוסמן

13.11.2009 / 6:05

"בית המריבה" בחברון פונה מיושביו היהודים לפני כשנה, ועכשיו בעליו הפלסטינים של הבית מבקשים להעביר את הדיון שיכריע מי בעליו האמיתיים לבית משפט פלסטיני

המאבק בין כוחות הביטחון לבין המתבצרים בבית המריבה בחברון הסתיים כבר לפני כשנה, אולם המאבק המשפטי סביב הבית נמשך, ולאחרונה קיבל תפנית חדשה. הבעלים הפלסטינים של הבית ביקשו מבית המשפט להעביר את הדיון לבית משפט פלסטיני. הקונים היהודים הגיבו ואמרו כי "בית משפט בישראל שיישלח גורם ישראלי להתדיין או להעיד בבית משפט שבשטחי הרשות הפלסטינית, כמו הוציא גזר דין מוות לגבי אותו ישראלי".

המוכרים הפלסטינים, באמצעות עו"ד סאמר שחאדה, עתרו לבית המשפט המחוזי בירושלים שבו מתנהלת התביעה בנושא הבעלות על הבית, בבקשה למחוק את התביעה מכיוון שהוא אינו "הפורום הנאות והטבעי לצורך בירור התביעה".

לטענתם, הם מכרו את הבית לאזרח ירדני, שעל פי הטענה מכר את הבית לחברת "טל בניה והשקעות" מקרני שומרון. בנוסף, הם טוענים שכל הפעולות שבוצעו סביב מכירת הבית בוצעו בשטחי הרשות, וכמו כן, כל המעורבים במכירה הינם תושבי הרשות. הם הוסיפו גם שאם השופטים ירצו לבקר בבית ולהתרשם ממנו, "יהיה הדבר בלתי אפשרי בשל הסיכון הביטחוני". לכן, לטענתם, לא ניתן לברר את התביעה בבית משפט בישראל, והמשך ניהול התביעה יגרום להם נזקים בלתי הפיכים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המריבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתשובה שהגישה אתמול (חמישי) חברת "טל בניה והשקעות", באמצעות עו"ד זאב שרף, מבקשים בחברה לדחות את הבקשה וטוענים שקבלתה תגרום להם נזק מכיוון שלא יוכלו לנהל תביעה בשטחי הרשות. "קבלת טענות המבקשים ביחס לדיון בפני ערכאה שיפוטית פלסטינית תפגע בהכרח בזכויות היסוד של המשיבה להליך הוגן וראוי, היא תמנע מהמשיבה לקבל את יומה בבית המשפט ותגרום לה לעוול שאין כמותו", נכתב בתגובה.

לטענתם, "בתי המשפט ברשות הפלסטינית אינם מהווים פורום אלטרנטיבי לדיון בתובענה בשל המצב הביטחוני השורר בין מדינת ישראל לבין הרשות, ולאור העובדה לפיה נאסר על תושבי מדינת ישראל להיכנס לתחומי הרשות".

הקונים טעונים שהבקשה מבוססת על "טענה תלושה ומיתממת, אשר אין לה כל יסוד". הם מוסיפים גם כי "שיטת המשפט הפלסטינית רואה במכירת נכסי מקרקעין לגורמים יהודים עבירה שדינה מיתה. לא בכדי נמנעו המבקשים מלפרט את הוראות החוק הנוהג ברשות לגבי מכירת קרקעות ל'ידיים יהודיות', באשר גם להם ברור כי חשיפת עובדה זו תחייב את דחיית בקשתם לאלתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully