וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה הסכמה בנושא היטל הבצורת

12.11.2009 / 23:22

על פי הסיכום שהושג בין משרד ראש הממשלה, שר התשתיות, משרד האוצר ורשות המים, היטל הבצורת יוקפא ואילו מחירי המים יעלו באופן מדורג

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי הגיע הערב (חמישי) להסכמה עם משרדי האוצר והתשתיות על כך שרפורמת המים, שהייתה אמורה לייקר את מחירי המים בישראל החל מינואר 2010 ב-40%, תכנס לתוקפה בשלוש פעימות. במקביל נקבע כי היטל הבצורת יוקפא בין התאריכים 1 בינואר עד 15 באפריל 2010.

ב-1 בינואר 2010, תהיה התייקרות של 25% במחירי המים, ב-1 ביולי מחירי המים יוסיפו להתייקר ב- 13%, וב-1 בינואר 2011 תהיה עליה של 2% נוספים במחירים.

גבאי כתב גם למשרדי האוצר והתשתיות כי על משרד האוצר ועל רשות המים יהיה לגבש עד ינואר תוכנית סיוע לתאגידים חלשים. עוד הוא הבטיח כי למרות ההפסדים לקופת המדינה, לא יפגעו תכניות משק המים. ההערכה היא שעלות דירוג הרפורמה והקפאת היטל הבצורת תהיה כ- 270 מליון שקל.

מקורבים לשר התשתיות עוזי לנדאו מסרו לוואלה! חדשות כי "מבחינתנו, יש כאן מספר הישגים: עלייה מדורגת במחירי המים, דבר שלא יפגע בפרויקטים של משק המים, ותוכניות סיוע לתאגידים". לנדאו עצמו בירך על הסיכום ואמר כי, "השגנו הישגים חשובים להצלת משק המים. נמשיך לפעול במרץ כדי שבישראל מחסור במים לא יהיה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר כי הוא "מברך על החלטת הממשלה אשר קיבלה את המלצות ועדת הכספים להקפאת היטל הבצורת בחודשי החורף". גפני הוסיף כי הוא קורא לאזרחי ישראל להמשיך ולגלות אחריות בחיסכון בשימוש במים גם בשעה שאין את ההיטל הכספי על הצריכה העודפת. "זוהי משימה של כולנו לשנות את הרגלי הצריכה במים ולחסוך כמה שניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully