וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענק תעופה בדרך: בריטיש ואיבריה על סף מיזוג

נמרוד הלפרן

12.11.2009 / 22:02

הדירקטוריונים של שתי החברות מתכנסים כדי לדון במיזוג של 7 מיליארד דולר. בכך תהפוך החברה המשותפת לענקית התעופה השלישית בגודלה בעולם

בריטיש איירווייס, חברת התעופה השלישית בגודלה באירופה, וחברת התעופה הספרדית איבריה קרובות למיזוג בהיקף של 7 מיליארד דולר. העסקה, אם תתבצע, עתידה ליצור את חברת התעופה השלישית בגודלה בעולם, עם הכנסות שנתיות של כ-22.4 מיליארד דולר. הדירקטוריונים של שתי החברות מקיימים היום ישיבות כדי לדון בעסקה.

לפי העסקה המוצעת, יחזיקו בעלי המניות של בריטיש איירווייס ב-55% ממניות החברה ממוזגת, ואילו המשקיעים באיבריה יקבלו 45% ממניות החברה החדשה. אנליסטים העריכו כי מנכ"ל בריטיש איירווייס, ווילי וולש, ישמש כמנכ"ל החברה הממוזגת, וכי מנכ"ל איבריה, אנטוניו ואסקז, ישמש כיו"ר החברה.

שתי החברות פתחו במגעים רשמיים על מיזוג בחודש יולי 2008, בתקווה כי המהלך יסייע להן להתמודד עם המשבר החמור ביותר שידע מגזר התעופה העולמי זה עשרות שנים. בריטיש איירווייס כבר מחזיקה ב-13.5% ממניות איבריה, ובעת פתיחת המגעים בשנה שעברה, מסרו החברות כי המיזוג צפוי להיות בעסקת מניות.

"בהמשך להערכות בשווקים, בריטיש איירווייס מאשרת כי הדירקטוריונים שלה ושל איבריה מקיימים היום ישיבות בנפרד כדי להחליט לגבי עסקה אפשרית", נאמר בהודעה שפירסמה בריטיש איירווייס. "עם זאת, בשלב זה טרם התקבלה החלטה, ואין כל ערבות כי אמנם צפויה עסקה. הודעות נוספות יפורסמו בבוא העת, ולפי הנדרש".

מניית בריטיש איירווייס המריאה היום ב-7.5% בבורסת לונדון; מניית איבריה נסקה בקרוב ל-12% בבורסת מדריד.

בריטיש רשמה את ההפסד הכבד בתולדותיה

בריטיש איירווייס דיווחה בשבוע שעבר כי רשמה את ההפסד הגדול מעולם במחצית הראשונה של שנת הכספים, והודיעה כי תפטר 3,000 עובדים נוספים בארבעה החודשים הקרובים. החברה מתכננת לפטר 3,000 עובדים עד סוף שנת הכספים המסתיימת בסוף מארס, בנוסף ל-1,900 עובדים שפיטרה במחצית הראשונה של שנת הכספים. כוח העבודה של בריטיש איירווייס מונה כיום קרוב ל-39 אלף עובדים.



החברה רשמה הפסד נקי של 217 מיליון ליש"ט (360 מיליון דולר) בשישה החודשים שהסתיימו בסוף ספטמבר, לעומת הפסד של 49 מיליון ליש"ט בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בשורת הרווח התפעולי רשמה החברה הפסד של 111 מיליון ליש"ט - יותר מהפסד של 45 מיליון ליש"ט שרשמה במחצית השנה שאחרי אירועי ה-11 בספטמבר 2001. במחצית הראשונה של שנת הכספים הקודמת, דיווחה בריטיש איירווייס על רווח תפעולי של 140 מיליון ליש"ט. הכנסות בריטיש איירווייס בתקופה המדווחת נפלו ב-14% ל-4.1 מיליארד ליש"ט, ובניכוי השפעת שינויים בשערי מטבע נפלו ב-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully