וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה: סכסוך עבודה בחברת החשמל

חיים ביאור

12.11.2009 / 18:37

הסכסוך הוכרז בעקבות החלטת הרשות לני"ע להפחית 6 מיליארד שקלים מהתחייבויות חברת החשמל לעובדים בתחום הפנסיה. יו"ר הוועד: "לא נאפשר לפגוע בפנסיה של העובדים"

סכסוך עבודה הוכרז היום בחברת החשמל על ידי ההסתדרות, בעקבות הכוונה להפחית את ההתחייבויות הפנסיוניות של החברה לעובדיה. בשבוע שעבר החליט הארגון הארצי של העובדים, בראשות מיקו צרפתי, לבקש מההסתדרות הכרזה על סכסוך עבודה, עקב המבוי הסתום במשא ומתן עם משרד האוצר בנושא הפנסיה.

ההכרזה על הסכסוך באה בעקבות החלטת הרשות לניירות ערך להפחית 6 מיליארד שקלים מהתחייבויות חברת החשמל לעובדים בתחום הפנסיה, לאחר שבדיקה שערך רו"ח אדיר ענבר העלתה כי החברה הפרישה מיליארדי שקלים על בסיס הנחות אקטואריות מוטעות. ענבר קבע שיש לעדכן את הפנסיה על פי מדד המחירים בהפחתה של 1.5%. עד כה ההנחה היתה: מדד בתוספת של 2%. משמעות ההכרזה של הסכסוך היא שבעוד שבועיים עובדי חברת החשמל יוכלו לפתוח בעיצומים או שביתה, במחאה על הפחתת התחייבויות הפנסיוניות כלפיהם.

יו"ר ארגון העובדים מיקו צרפתי הבהיר לאחרונה כי "לא נאפשר לאף גורם לפגוע בפנסיה של העובדים, שהם קודש הקודשים שלנו. אנו תקווה שהגורמים הרלוונטיים ינצלו בחוכמה את פסק הזמן בן השבועיים העומד לרשותם על פי החוק, כדי שנאתר פתרון למצב זה". לטענתו, אנשים במדינה ”שמו עין" על קרן הפנסיה של עובדי חברת החשמל. "החלטת רשות ני"ע יוצרת שינוי דרמטי בתחום הפנסיה לשכירים", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully