וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מציג: הצעת פשרה לאופנוענים

דניאל שמיל

12.11.2009 / 17:22

ידין ענתבי מתגמש: האופנוענים יוכלו להוזיל את הפוליסה ב-20% תמורת השתתפות עצמית. הרפורמה בביטוח לאופנועים תצא לדרך ביום ראשון עם העלאה ממוצעת של כ-15% בתעריפים

הרפורמה בביטוח לאופנועים יוצאת לדרך ביום ראשון, עם העלאה ממוצעת של כ-15% בתעריפים. עם זאת, בעקבות דיונים - בהשתתפות שר האוצר וסגנו עם חברי הכנסת אופיר אקוניס ומשה גפני, יושבי הראש של ועדות הכלכלה והכספים וכן ידין ענתבי, המפקח על הביטוח - הוחלט לאפשר לרוכבים לשלם גם פחות.

מדובר בתוכנית עם השתתפות עצמית, שבה במקרה של תאונה יידרש הרוכב בתשלום השתתפות עצמית של עד 25 אלף שקל עבור מרכיבי "כאב וסבל". פיצוי זה הינו בגין עגמת הנפש שנגרמה לרוכב, אולם אין בו כל פיצוי בגין הוצאות כלשהן או הפסד כלכלי. החל מסוף 2008 רשאים האופנוענים לרכוש פוליסות ביטוח רכב חובה עם השתתפות עצמית הכוללת ניכוי של עד 7 ימי עבודה ועד 10,000 שקלים בגין כאב וסבל ובמקביל ניתנה הנחה בשיעור 11%.

האוצר מביא נתונים לפיהם רוכבי אופנועים שיבחרו בהשתתפות עצמית ישלמו אף פחות מהיום. סטודנט בן 25 על קטנוע בנפח 50 סמ"ק ישלם כ-9% פחות מהתעריף הנהוג כיום. בימים האחרונים הוגשו למפקח על הביטוח פניות של חברות ביטוח לאישור תעריפי ביטוח חובה לאופנועים. בקשה של חברה אחת כבר אושרה.

באוצר טוענים כי היוזמה היתה מקובלת על דעתו של ח"כ אקוניס, ורק היום שינה את דעתו בלחץ הרוכבים. מקורבי אקוניס מכחישים זאת. חברי הכנסת גפני ואקוניס אף שלחו הודעה משותפת, לפיה "בהצעת האוצר שפורסמה היום אין כל חדש מהצעתם מלפני שבועיים. ההצעה אינה מקובלת על ראשי הוועדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully