וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח מכריז: הבחירות ברשות יידחו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.11.2009 / 15:28

ועדת הבחירות המרכזית ברשות הפלסטינית הודיעה שלא תוכל לקיים את הבחירות ברשות במועדן, בשל סרוב החמאס להסכים לתאריך הקיים. האם כך יוכל אבו מאזן להישאר בתפקידו?

ייתכן שנמצא מוצא מכובד לאיומו של אבו מאזן שלא להתמודד על תפקיד ראש הרשות בבחירות הקרובות. יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית ברשות הפלסטינית, ד"ר חנא נאסר, אמר היום (חמישי) כי ועדת הבחירות המרכזית ברשות הפלסטינית המליצה לדחות את הבחירות לנשיאות ולפרלמנט ברשות שאמורות להיערך ב-24 בינואר 2010.

נאסר אמר במסיבת עיתונאים ברמאללה כי החלטת הוועדה התקבלה לאחר שחמאס הודיע כי לא יסכים לקיים את הבחירות ברצועת עזה במועד שנקבע. גם דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, טען היום שהתנגדות חמאס היא שטרפדה את קיום הבחירות במועדן.

"העובדה שחמאס אינו מאפשר לוועדת הבחירות להגיע לעזה כדי להסדיר את הבחירות, מדגישה את אי יכולתו של חמאס לשמור על אחדות המולדת ועל פיוס לאומי", אמר אבו רודיינה. לדבריו, אבו מאזן יקבל החלטה בנושא לאחר שיתייעץ עם הגורמים המשפטיים הנוגעים בדבר.

החמאס הודיע היום כי המלצת הוועדה הייתה צפויה וטבעית. "ההמלצה מוכיחה כי חמאס צדק כשטען שאין אפשרות לקיים בחירות מבלי שתושג הסכמה לאומית לפני כן, אשר תכשיר את הקרקע לקיום בחירות", מסר דובר הארגון סאמי אבו זוהרי.

לפני שבוע הודיע אבו מאזן כי לא יתמודד על תפקיד יו"ר הרשות בבחירות הבאות. אולם במקרה של דחיית מועד הבחירות צפוי אבו מאזן להישאר בתפקידו כיו"ר הרשות עד לעריכתן במועד חדש. בנאומו בשבוע שעבר הבהיר אבו מאזן כי החליט שלא להתמודד על התפקיד מחדש בגלל הקיפאון המדיני, התמיכה האמריקאית בעמדות הישראליות ובשל התעקשותו של חמאס שלא לחתום על הסכם פיוס.

עד כה לא הודיעה ועדת הבחירות המרכזית מהו התאריך החלופי שעליו תמליץ לקיים את הבחירות, אולם מי שבסופו של דבר אמורים לאשר את המועד החדש הם הנהגת הרשות והיו"ר אבו מאזן עצמו. בכיר פתח העריך כי הנהגת הרשות תקבל את המלצתה של ועדת הבחירות המרכזית ותדחה את הבחירות.

מאז הודעתו של אבו מאזן, מנסים גורמים ברשות ומחוצה לה לשכנעו לחזור בו מהחלטתו. ברחבי הגדה נערכו עצרות תמיכה רבות, כשהגדולה ביותר נערכה אתמול במסגרת עצרת לציון יום השנה החמישי למותו של יאסר ערפאת. עשרות אלפי המשתתפים קראו לאבו מאזן לחזור בו, כמו גם הנואמים בעצרת שאמרו כי הוא הולך בדרכו של ערפאת והוא היורש הראוי לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully