וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: מתנחלים כרתו עשרות עצי זית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.11.2009 / 13:47

החלקאים הפלסטינים מהכפר בורין שליד שכם קמו הבוקר למחזה זוועתי: מעל 80 עצי זית נכרתו באדמותיהם, ככל הנראה על ידי מתנחלים מיצהר

עונת מסיק הזיתים לקראת סיומה, והמתנחלים ממשיכים לכרות את עצי הזית של הפלסטינים: חקלאים פלסטינים מהכפר בורין שליד שכם גילו הבוקר (חמישי) כי מעל שמונים עצי זית באדמותיהם נכרתו. את האצבע המאשימה הם מפנים לעבר מתנחלי יצהר הסמוכה.

"בשעה חמש וחצי בבוקר קיבל הבעלים של האדמות הודעה דחופה להגיע במהרה לאדמות שלו משום שהמתנחלים נמצאים שם וכורתים לו עצים", סיפר לוואלה! חדשות חקלאי מבורין. "עד שהבעלים הגיע לאדמותיו, המתנחלים כבר הסתלקו משם, אבל הוא נדהם לגלות יותר משמונים עצי זית גדולים כרותים".

לדברי החקלאי הפלסטיני, הבעלים של האדמות התקשר באופן מיידי למשטרה אולם לקח לנציגיה שלוש שעות להגיע למקום. "כשהבעלים של האדמות ראה את עשרות עצי הזית שלו כרותים הוא נפל על האדמה ובכה. אנחנו מגדלים את העצים כמו הילדים שלנו. מטפחים אותם במשך שנים ארוכות". הוא האשים את מתנחלי יצהר בכריתת העצים: "אף אחד אחר לא יכול לעשות דבר כזה, רק מתנחלי יצהר שנמצאים בסמוך לאדמות".

ארגון "יש דין" קרא למשטרה לחקור במהירות וביעילות את האירועים. "הפגיעה המתמשכת בעצי פלסטינים לא נענית בפעילות אכיפה הולמת עד היום. ככל שידוע ל'יש דין' בשנים האחרונות לא הועמד איש לדין על פגיעה בעצים השייכים לפלסטינים".

בחודש יולי טענו הפלסטינים כי שלושה מתנחלים כרתו עצי זית של פלסטינים באדמות הכפר בורין. על פי הפלסטינים, הצבא והמשטרה הגיעו למקום, הנמצא מתחת להתנחלות יצהר, והבריחו את המתנחלים אשר היו רעולי פנים. הם ציינו כי מספר מתנחלים עקרו עצים גם בלילה וכי הם לא נתפסו על ידי כוחות הביטחון הישראלים.

לפני חודשיים כרתו מתנחלים כ-50 עצי זית השייכים לפלסטינים, סמוך למאחז עדי עד בגדה המערבית. ככל הנראה, מדובר בפעולה בתגובה להקפאת הבנייה הצפויה בגדה. במנהל האזרחי ובמשטרה חוקרים את האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully