וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לתוקפי בן ציון: "בריונים להשכרה"

גלעד גרוסמן

12.11.2009 / 15:40

חודשים ספורים אחרי שהתפוצצה, מניבה פרשת דודו טופז גזר דין. רומן אלייב, ומוחמד יונס שנשכרו על ידי הבדרן במטרה לתקוף את סוכן השחקנים בועז בן ציון, הורשעו היום ונשלח לכלא

עוז מרון

(צילום: עוז מרון עריכה וקריינות: ענת ברק)

גזר דין ראשון בפרשת דודו טופז. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) שבעה חודשי מאסר על רומן אלייב ומוחמד יונס, שהודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וניסיון תקיפה בנסיבות מחמירות של סוכן השחקנים בועז בן ציון.

נאשם נוסף שבעניינו גובש הסדר טיעון - איברהים עזאם, נעצר על ידי המשטרה מתחת לביתו של בן ציון. השלושה הודו שתכננו לתקוף את בן ציון, אולם התוכנית סוכלה על ידי המשטרה.

השופט חאלד כבוב ציין בגזר הדין שאלייב לא יזם את התקיפה, "אלא שימש כבריון להשכיר בידי אחרים אשר תמורת בצע כסף שכרו את שירותיו על מנת לתקוף את המתלונן. מי שמוכן להעמיד את שירותיו כבריון להשכיר, ומי שנכון לבצע מעשה תקיפה כלפי צד ג' מבלי לברר על שום מה מתכוונים אחרים לתקוף את הקורבן, צריך לדעת היטב שמעשים כאלה אינם משתלמים לו, והוא ייתן את הדין עליהם אם ייתפס על ידי רשויות החוק. כך נכון לקבוע לגבי הנאשם, אף שמדובר בנאשם נעדר הרשעות קודמות".

השופט קבע אמנם שמדובר בהסדר טיעון מקל, אך החליט לאשרו וגזר עליהם שבעה חודשי מאסר בפועל ו-15 חודשי מאסר על תנאי. פרקליטו של אלייב, ניר אלפסה מהסניגוריה הציבורית, אמר כי "למרות הקביעה שמדובר בהסדר טיעון מקל, חשוב לזכור שמדובר באירוע הקל ביותר מבין מקרי האלימות בפרשה כולה וחשוב לזכור שבועז בן ציון לא הותקף בפועל על ידי מרשי, ולכן היה נכון לגזור עליו עונש מאסר קצר".

"מדובר בעבירות חמורות", כתב השופט דוד רוזן בגזר הדין של יונס. "הנאשם עבור בצע כסף מוכן היה להכות ולחבול באדם אותו לא הכיר ולא ידע. מדובר בתופעה מכוערת המבטאת אכזריות לשמה". הוא ציין שמדובר "בהסדר המקל עם הנאשם", אולם לבסוף קיבל אותו. הפרקליטות תציג בקרוב לבית המשפט גם את הסדרי טיעון שגובשו עם עזאם. עזאם צפוי לרצות שנת מאסר.

התובעת, עו"ד ענת בן זאב, מפרקליטות מחוז תל אביב, ציינה שההחלטה לגבש הסדרי טיעון עם הנאשמים התקבלה מכיוון שמדובר במקרה הפחות חמור בתיק וכך נחסך משפט ארוך. היא הוסיפה שכרגע יש פערים גדולים במשאים ומתנים שמתנהלים עם הנאשמים האחרים.

עדכון ראשון: 13:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully