וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנואש מהמזה"ת, אובמה יוצא למזרח הרחוק

טליה שחר

12.11.2009 / 13:19

ברק אובמה מתחיל היום את מסעו הראשון לאסיה, מאז נבחר לנשיא. על הפרק: שת"פ עם מעצמות האזור, אקלים, צפון קוריאה, והרבה כלכלה. לפני צאתו, הוא עוד הספיק לדון בשליחת חיילים נוספים לאפגניסטן

ברק אובמה יוצא היום (חמישי) למסע הראשון שלו באסיה כנשיא ארצות הברית. אחרי עצירה קצרה באלסקה הוא יגיע מחר לטוקיו, בירת יפן, כדי לקיים שיחות עם ראש הממשלה החדש במדינה, יוקיו האטוימה. בין היתר ידונו המנהיגים על גורל בסיסי הצבא האמריקאי באי אוקינאווה.

אובמה ייפגש גם עם הקיסר היפני, שחוגג היום 20 שנות כהונה. הנשיא האמריקאי צפוי לשאת בטוקיו נאום חשוב, בו יפרוש את חזונו לגבי תפקיד ארצות הברית באסיה. רבים מחשיבים את הנאום הזה למקבילו של נאום קהיר, בו הוא פירט את חזונו על יחסי ארצות הברית והעולם המוסלמי.

התחנה הבאה במסעו של אובמה היא סינגפור, בה יקיים פגישות פוליטיות וישתתף בוועידת מנהיגי ארגון שיתוף הפעולה הכלכלי של מדינות אסיה והפסיפיק.

השלב החשוב ביותר במסעו של נשיא ארה"ב הוא ביקור בן שלושה ימים בשנגחאי, שם הוא ייפגש עם צעירים וישיב לשאלותיהם. אובמה גם יערוך פגישות עם ראש הממשלה הסינית וון ג'י באו ועם הנשיא הו ג'ינטאו. בין היתר, הם צפויים לדבר על זיהום סביבתי ושער היואן, שסין דואגת שיישאר נמוך מול הדולר כדי לאפשר לה לקנות דולרים.

סיורו של אובמה יסתיים בקוריאה הדרומית, שם הוא ייפגש עם הנשיא לי מיונג-באק ועם כוחות אמריקאיים שמוצבים במדינה.

שיגעון אובמה הגיע לבייג'ינג. רויטרס
הכנות בסין לביקורו של אובמה/רויטרס

לפני צאתו למסע האסיאתי, קיים אובמה דיונים על הגדלת הכוחות האמריקאים באפגניסטן וביקש מעוזריו הבהרות נוספות לגבי מספר החיילים האמריקאים הנדרש והמועד בו צפויה העברת השליטה לאפגנים. אובמה ביקש את ההבהרות לגבי ארבע המלצות שמונחות לפניו, הנעות בין תוספת של 20,000 חיילים ל-40,000 חיילים.

הלילה פורסם ששגריר ארצות הברית באפגניסטן, הגנרל קרל אייקנברי, שפיקד בעבר על כוחות ארצות הברית במדינה, הזהיר מפני שליחת כוחות נוספים עד שממשלתו של הנשיא קרזאי תוכיח שהיא מוכנה להילחם בשחיתות באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully