וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מכחיש: "לא העברתי התחייבות לאסד"

ניר יהב ופנחס וולף

12.11.2009 / 10:30

לשכת רה"מ מיהרה להכחיש את הדיווח, לפיו נשיא צרפת יעביר מחר לנשיא סוריה הצעה ישראלית לחידוש המו"מ לשלום, על בסיס גבולות 1967. הבוקר דווח כי נתניהו העביר את ההצעה כחלופה לפיקדון רבין

תאגיד כאן

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר לנשיא סוריה בשאר אסד, לפיו הוא מוכן לרדת מרמת הגולן? רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" דיווחה הבוקר (חמישי) מפי גורמים המוגדרים "מהימנים" כי צרפת צפויה להעביר לאסד הצעה מישראל לחדש את תהליך השלום וכי ההצעה כוללת בחובה "נטייה ישראלית להודיע על נכונות לקיים משא ומתן עם סוריה על בסיס גבולות 1967". ההצעה אמורה להוות חלופה ל"פיקדון רבין", לפיו ישראל תיסוג מרמת הגולן בתמורה לערבויות ביטחוניות. עם זאת, לשכת ראש הממשלה נתניהו הכחישה את הדיווח. מהלשכה נמסר הבוקר כי "זו ידיעה לא נכונה".

הנשיא אסד ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי צפויים להיפגש מחר בפריז. הפגישה תתמקד בשורה של נושאים, ביניהם האפשרות שצרפת תתווך במשא ומתן בין ישראל לסוריה, וכן ביחסים בין שתי המדינות. בראיון לעיתון הסורי "אל-ווטן" הביע סרקוזי "שמחה" להיפגש עם עמיתו הסורי ואמר כי כולם יודעים "מהו מעמדה של סוריה באזור". הוא הבהיר כי בכוונתו להעמיק את הדיאלוג בין ארצו לבין סוריה והדגיש כי הוא מוכן לתווך בין ישראל לסוריה.

אתמול ביקש נתניהו, במהלך ביקור בפריז, מנשיא צרפת ניקולא סרקוזי להעביר מסר לנשיא סוריה בשאר אסד, שיבקר היום בבירה הצרפתית. נתניהו ביקש מסרקוזי לומר לנשיא הסורי כי הוא "מוכן לפתוח במו"מ בכל מקום ובכל זמן, ובלבד שלא יהיו תנאים מוקדמים".

מוקדם יותר אמש אמר נשיא סוריה בשאר אסד כי ארצו לא תעמיד תנאים מוקדמים למשא ומתן עם ישראל. "ההתנגדות היא לב המדיניות שלנו בעבר ובעתיד", אמר בנאומו. "אין לנו שום תנאים למשא ומתן לשלום, אלא רק זכויות שלא נוותר עליהן", הוסיף.

גם שר הביטחון אהוד ברק התבטא בנושא ואמר כי "אסור לזלזל באיתותי הנכונות לשלום שמגיעים לאחרונה לדמשק. הסיכונים מסביבנו ידועים היטב: אירן, החיזבאללה וחמאס אבל הדרך היחידה למנוע מהם להרים ראש ולהיאבק בהם בכל הכוח היא לדבוק באפשרות להגיע להסדר".

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר במהלך ביקורו בברזיל כי "אני קורא לאסד - בוא והיכנס עמנו למשא ומתן ישיר ומיידי, ללא מתווכים, ללא תנאים וללא דחיות". פרס הוסיף כי "אסור שהשלום יהיה מאוחר ומאכזב. ראשי ממשלה בישראל כבר הציעו לסוריה החזרת שטחים תמורת שלום, אך סוריה סירבה לפתוח במשא ומתן ישיר".

עדכון ראשון: 8:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully