וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין שיפור בבטיחות הטיסה בישראל"

מאת זוהר בלומנקרנץ

12.11.2009 / 13:11

חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה, יצחק (רזצ'יק) רז, התריע על המשך מצב בטיחות הטיסה בישראל, למרות הצעדים להשבת התעופה לרמת בטיחות הגבוהה בקטגוריה 1

חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה, יצחק (רזצ'יק) רז, התריע על המשך מצב בטיחות הטיסה בישראל, למרות הצעדים להשבת התעופה לרמת בטיחות הגבוהה בקטגוריה 1. רז אמר את הדברים בישיבה סגורה של ועדת הבטיחות במועצת המנהלים של רשות שדות התעופה (רש"ת), שהתקיימה בסוף אוקטובר בנתב"ג.

ל-TheMarker נודע כי רז הציג בוועדה "תמונה קודרת של בטיחות התעופה" ואמר כי "בשטח לא מורגש שום שיפור".

רז שיבח אמנם את תוכניותיה של רש"ת להקמת מגדל חדש, שיפוץ והארכת מסלולים ורכישת סימולטור ועריכת השתלמויות לפקחי טיסה בו, אך אלה "תוכניות לטווח ארוך", ובינתיים "רשות התעופה האזרחית (רת"א) לא מורגשת בשטח, בעיקר לא בתחום הפיקוח".

רז מתח ביקורת על כך שאין הוא רואה "תכנון תהליכים מול צורכי ענף התעופה בארץ" וכי "בענייני מהות", כהגדרתו, לא נפתרו עדיין בעיות בסיסיות כמו הסדרת מרחב האוויר והחלוקה בין התעופה הצבאית לתעופה האזרחית.

רז קרא לחברי מועצת המנהלים של רש"ת שלא להסתפק בתחושת עשייה עקב הפרויקטים לטווח הארוך, אלא לגלות ערנות, ולפעול כל הזמן לשיפור רמת הבטיחות התעופה בישראל.

לדבריו, חברי מועצת המנהלים של רש"ת צריכים להיות "במפורש מודאגים מרמת בטיחות הטיסה בישראל", וכי "בהרבה מאוד דברים לא חל כל שינוי בשטח והכל נשאר אותו דבר". לדבריו, דוגמה לכך הן טעויות של טייסים אשר חוזרות על עצמן בחקירת אירועי בטיחות טיסה שהוא מנהל.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "ועדת הבטיחות של רש"ת יזמה את הדיון והזמינה את חוקר התאונות האוויריות הראשי להציג בפניה סקירה על מצב בטיחות התעופה. לשאלת יו"ר מועצת המנהלים, עובדיה עלי, באשר לאירועים באחריות רש"ת אמר חוקר התאונות הראשי בדיון, כי יש שיפור משמעותי בטיפול בבטיחות בתחומי אחריותה של רש"ת. יו"ר המועצה הדגיש שאינו מסתפק בירידה זו וביקש להמשיך ולהטמיע את הנוהלים, ליצור מערכות בקרה ולשפר את הבטיחות בכל דרך ללא מגבלת תקציב.

"יצוין כי תוכניות ההדרכה וההכשרה של רש"ת, שהן חלק מהתפישה הכוללת ומתבצעות במקביל להשקעות עתק וביצוע מגה-פרויקטים בתחום התשתיות, זכו לשבחים גם מצד חוקר התאונות הראשי. במסגרת התוכנית הכוללת מוטמעים כיום אמצעים חדשניים ומתקדמים ומקודמים מגה-פרויקטים כחלק מהשקעות בסך 3.7 מיליארד שקל".

מנהל אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר בתגובה: "רשות התעופה האזרחית עוברת בימים אלה מהפכה בכל הקשור לבטיחות התעופה בישראל. מאז פרסום המלצות דו"ח ועדת לפידות, עשתה רת"א כברת דרך ארוכה לשיפור מצב הבטיחות. אין תחום שלא עבר שיפור ואסמכתא לכך ניתנה לאחרונה בביקור של אנשי רשות התעופה הפדרלית האמריקאית FAA בישראל. יש עדיין עבודה, אך אנו מקווים, כי בתוך כמה חודשים תוכל רת"א להחזיר את ישראל לדירוג של המדינות מהמתקדמות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully