וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים פושטת על מגדלי היוקרה בת"א

רנית נחום-הלוי

12.11.2009 / 8:47

משרד השומה בתל אביב ערך בשבוע שעבר מבצע רחב היקף בתחומי העיר שבו אסף מידע על בעלי דירות במגדלי יוקרה המשכירים את נכסיהם ובכוונתו לגבות מהם מסים כחוק

רשות המסים פושטת על משכירי דירות במגדלי היוקרה בתל אביב בכוונה להגביר את האכיפה בתחום.

משרד השומה בתל אביב ערך בשבוע שעבר מבצע רחב היקף בתחומי העיר שבו אסף מידע על בעלי דירות במגדלי יוקרה המשכירים את נכסיהם ובכוונתו לגבות מהם מסים כחוק. "אחת הסיבות לכך היא הגידול וההתעוררות בענף הבנייה, גידול ברכישת דירות להשקעה וחלוקת דירות", מסבירים ברשות המסים. "מצאנו וראינו כי זה הרגע הנכון להשקיע מאמצים ולהעמיק את הביקורת ולאתר מקרים של אנשים הנמנעים מלדווח. המצב כיום הוא שרבים רוכשים דירות להשקעה וברור שחלקן לא עומדות ריקות. מגדלי מגורי היוקרה זו רק דוגמה אחת".

כל אדם וגוף חייבים לדווח על הכנסה לרשות המסים, למעט במקרה של פטור. כך גם בתחום השכרת הדירות. משכיר דירה יכול לקבל פטור ממס אם דמי השכירות אינם גבוהים מ-4,500 שקל. מעבר לזה, הוא ישלם מס לפי מדרגות מס שונות. נכון להיום, לא כל משכיר דירה מדווח על גובה השכירות.

החוק אינו פוטר מדיווח תושבי חוץ. באוגוסט 2009 נפתחה חקירה גלויה במשרד חקירות מס הכנסה בתל אביב נגד בני זוג, תושבי איטליה, שלא דווחו על הכנסותיהם מהשכרת 15 דירות שבבעלותם בישראל. מבדיקה שביצע משרד השומה בתל אביב עולה כי ההכנסות של בני הזוג הסתכמו במיליוני שקלים. השניים לא דיווחו על כך לרשות המסים, לא פתחו תיק במס הכנסה ולא הודיעו על מקור ההכנסה לשלטונות המס.

"תושבי חו"ל שמשכירים דירות הם חייבים במס, מכיוון שהפיקו רווח בישראל", מסבירים ברשות המסים. "אם אדם משכיר שתי דירות שבבעלותו, שכר הדירה שהוא גובה משתיהן גם יחד עולה על 4,500 שקל, ולכן הוא חייב במס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully