וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ החליט: יועלה גיל הפרישה מצה"ל

מאת מוטי בסוק

12.11.2009 / 7:50

משרד הביטחון והאוצר מנסים לגבש תוכנית משותפת - אך במידה והמגעים ייכשלו, יקדם האוצר את תוכניתו עד סוף דצמבר גם ללא הסכמת הרמטכ"ל

שר האוצר, יובל שטייניץ, לוחץ לגיבוש תוכנית להעלאת גיל הפרישה מצה"ל של אנשי קבע שאינם לוחמים - מ-45 כיום ל-55-57. בנוסף, מנסה שטייניץ לקדם תוכנית לאזרוח שורה של מקצועות שאינם צבאיים במערכת הביטחון (כלכלנים, משפטנים, רואי חשבון, מהנדסים וטכנאים) עד סוף 2009.

בהתאם לסיכום בין האוצר למערכת הביטחון, צוותי עבודה משותפים אמורים לגבש תוכנית פעולה להעלאת גיל הפרישה מצה"ל בתוך שבועיים. האחראים על הצוותים הם אודי ניסן, ראש אגף התקציבים באוצר, ופנחס בוכריס, מנכ"ל משרד הביטחון. אם הצוותים לא יגיעו להסכמה, האוצר יפרסם חד-צדדית את התוכנית שגיבש להעלאת גיל הפרישה, ויביאה לאישור הממשלה עוד לפני סוף דצמבר.

האוצר הציע בחוק ההסדרים מתווה מפורט להעלאת גיל הפרישה מצה"ל ולאזרוח מקצועות לא צבאיים, בטענה כי אין סיבה שכלכלן או עו"ד במערכת הביטחון ייצא לפנסיה בגיל 45, בעוד שמקבילו בשירות הציבורי ייצא לגימלאות כעבור 22 שנה. מערכת הביטחון הפעילה לחצים כבדים להוצאת סעיפים אלה מחוק ההסדרים, כולל שיחות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, הבטיח לממשלה בתמורה כי יגיש לה עד 12 בספטמבר את תוכנית צה"ל להעלאה מהירה ומשמעותית בגיל הפרישה מצה"ל, אך אף שעברו חודשיים מהתאריך האמור לא הוגשה תוכנית כזו.

עוד בתחילת יוני שלח שטייניץ לרמטכ"ל מכתב שבו דרישה חד-משמעית להעלאת גיל הפרישה. לאחרונה נפגשו הרמטכ"ל ושטייניץ פעמיים ודנו בהעלאת גיל הפרישה ובדרישת האוצר כי צה"ל, כמו כל שירות המדינה, יעדכן את הפנסיה הצה"לית לפי מדד המחירים לצרכן, ולא לפי השכר הממוצע במשק. השניים צפויים לקיים פגישה שלישית בקרוב.

במערכת הביטחון טוענים בתגובה כי אין עוד גוף בשירות הציבורי שעבר בשנים האחרונות תהליך התייעלות יסודי ומקיף כמו מערכת הביטחון, וכי אין זה נכון כי גיל הפרישה מהשירות הציבורי הוא 67 - קיימים הסדרים שונים של פרישה בגיל 50. עוד טוענים במערכת הביטחון כי דו"ח מקינזי לייעול צה"ל, שיפורסם בקרוב, קובע כי מודל הקבע של צה"ל הוא המודל היעיל והזול ביותר בשירות הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully