וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בן ארי מפחיד את האמריקאים?

פנחס וולף

11.11.2009 / 21:42

שגרירות ארה"ב בישראל פנתה ליו"ר הכנסת בשאלה האם בכוונתו להיענות לבקשת מיכאל בן ארי לציין במשכן את מותו של כהנא. "זה נושא שהסנאטור מיטשל עוקב אחריו בדאגה", נאמר במכתב לריבלין

הצעתו של חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) לערוך בכנסת יום לציון מותו של הרב מאיר כהנא מעוררת התעניינות לא רק בקרב גורמים ישראליים. שגרירות ארה"ב בישראל שלחה באחרונה מכתב ללשכתו של יו"ר הכנסת ראובן ריבלין בו התעניינה האם אכן ייערך הדיון. "מקריאת עיתונים הבנתי שריבלין יהיה זה שיחליט האם יתאפשר הדבר. נודה לך אם תודיע לנו כאשר תתקבל ההחלטה ומהי", נאמר במכתב שנשלח ליועצו של ריבלין משה שטרן. "זה נושא שהסנאטור (ג'ורג') מיטשל עוקב אחריו בדאגה".

במכתב התשובה שנשלח לשגרירות נכתב כי ריבלין אינו מתכוון לאשר את ציון יום מותו של הרב כהנא בכנסת. "חשוב לציין שהחלטתו של היו"ר נוגעת רק לאירועים עליהם יש לו שליטה. אין ליו"ר אפשרות למנוע תרגילים פרלמנטריים של חברי כנסת במשכן", נאמר במכתב. בהתייחסו לבקשתו של בן ארי אמר ריבלין כי "מדובר בפרובוקציה. אי אפשר להפריד בין האיש לבין תנועתו שהוצאה מחוץ לחוק. יש כאן ניסיון להכניס לכנסת את תנועת כ"ך מהדלת האחורית".

השבוע נודע כי שגרירות ארצות הברית בישראל עיכבה מתן ויזה לחבר הכנסת מיכאל בן ארי. זאת בעקבות תיק פלילי שנפתח נגדו במהלך ההפגנות נגד ההתנתקות. השגרירות הודיעה כי מתן הוויזה מעוכב לצורך בדיקות. לדברי בן ארי, "זו הפעם הראשונה שאני נוסע לחו"ל ולנסיעה הזו יש חשיבות גדולה בעידוד עלייה ובחיזוק הקשר עם הקהילות היהודיות. אני מקווה שהשלטונות הישראלים יעשו הכול כדי לזרז את ההליך".

ח"כ מיכאל בן ארי אמר בתגובה לפניית השגרירות האמריקאית לריבלין: "נבחרתי לכנסת בידי אזרחים של מדינת ישראל העצמאית. התערבותו הבוטה של מיטשל היא חציית קו אדום והיא מעידה על הרכנת ראש מטעם יו"ר הכנסת שאמורה להיות עצמאית. החולשה שמשדר ריבלין הופכת את הכנסת לסמרטוט. מדהים לראות איך אנשי הממשל האמריקאי מבקשים להתערב בסדר יומה של כנסת ישראל שאמורה להיות ריבונית".

בתוך כך הגיש הערב ח"כ אילן גילאון (מרצ) תלונה במשטרת ירושלים כנגד ח"כ מיכאל בן ארי, הרב וולפא ורבנים נוספים בשל מעורבותם בתשלום, המרדה ומתן שוחד לחיילי גדוד "שמשון" שסירבו פקודה לפינוי חומש. גילאון שאל "מה יקרה אם מחר בבוקר יחליטו חוגים מהשמאל לשלם כסף לסרבני מצפון בשטחים על מנת שלא ישמרו על תושבי ההתנחלויות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully