וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אסור לזלזל באיתותי השלום מדמשק"

11.11.2009 / 6:00

שר הביטחון מצטרף למסר שהעביר ראש הממשלה נתניהו לנשיא צרפת, לפיו ישראל מוכנה לפתוח באופן מיידי במו"מ לשלום עם סוריה. הנשיא הסורי אסד יבקר היום בצרפת וייפגש עם סרקוזי

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר בפריז, ביקש אמש (רביעי) מנשיא צרפת ניקולא סרקוזי להעביר מסר לנשיא סוריה בשאר אסד, שיבקר היום בבירה הצרפתית. נתניהו ביקש מסרקוזי לומר לנשיא הסורי כי הוא "מוכן לפתוח במו"מ בכל מקום ובכל זמן, ובלבד שלא יהיו תנאים מוקדמים".

נתניהו נועד אמש בפריז עם סרקוזי בנוכחות מספר קטן של עוזרים. הפגישה ארכה קרוב לשעתיים, ובסיומה לא התקיימו תדרוכים לתקשורת ולא נמסרה הודעה משותפת. עם זאת, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי שני המנהיגים דנו בחידוש המו"מ בין ישראל לרשות ולסוריה ובמאבק נגד הגרעין האירני. בנוסף, עדכן נתניהו את סרקוזי בפרטי הפגישה שקיים ביום שני עם נשיא ארה"ב ברק אובמה.

מוקדם יותר אמש אמר נשיא סוריה בשאר אסד כי ארצו לא תעמיד תנאים מוקדמים למשא ומתן עם ישראל. "ההתנגדות היא לב המדיניות שלנו בעבר ובעתיד", אמר בנאומו. "אין לנו שום תנאים למשא ומתן לשלום, אלא רק זכויות שלא נוותר עליהן", הוסיף. אסד ציין כי "ככל שאנחנו חזקים יותר, נוכל להשיג שלום בצורה שבה אנו רוצים. המזרח התיכון החדש שהתחלנו לבנות הוא מזרח תיכון שמהותו התנגדות".

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר במהלך ביקורו בברזיל כי "אני קורא לאסד - בוא והיכנס עמנו למשא ומתן ישיר ומיידי, ללא מתווכים, ללא תנאים וללא דחיות". פרס הוסיף כי "אסור שהשלום יהיה מאוחר ומאכזב. ראשי ממשלה בישראל כבר הציעו לסוריה החזרת שטחים תמורת שלום, אך סוריה סירבה לפתוח במשא ומתן ישיר".

שר הביטחון אהוד ברק אמר כי "אסור לזלזל באיתותי הנכונות לשלום שמגיעים לאחרונה לדמשק. הסיכונים מסביבנו ידועים היטב: אירן, החיזבאללה וחמאס אבל הדרך היחידה למנוע מהם להרים ראש ולהיאבק בהם בכל הכוח היא לדבוק באפשרות להגיע להסדר". עוד אמר כי "הנשיא אובמה מביא הזדמנות ותקווה למזרח התיכון ולתהליך השלום. הוא מחויב לביטחונה של ישראל ומבין היטב את המורכבות של התהליך הסבוך באזור המסוכסך הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully