וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הארכת השהייה של העובדים התאילנדים

עמירם כהן

11.11.2009 / 20:45

שר הפנים אלי ישי אישר את בקשת שר התשתיות, בנימין פואד בן אליעזר, ושר החקלאות, שלום שמחון. תקופת הארכת האשרות נאמדת בחצי שנה

שר הפנים אלי ישי אישר את בקשת שר התשתיות, בנימין פואד בן אליעזר, ושר החקלאות, שלום שמחון, להאריך את אשרות השהייה של העובדים הזרים בחקלאות.

תקופת הארכת האשרות נאמדת בחצי שנה, עד לסיום עונת היצוא החקלאי העיקרי באפריל 2010. על פי הנוהל המקובל, על העובדים הזרים בחקלאות לעזוב את הארץ לאחר חמש שנים.

החלטת השר ישי תאפשר לחקלאי ישראל לבצע את היצוא החקלאי המתוכנן מישראל לאירופה הנאמד השנה ב-4.5 מיליארד שקל.

חיים חבלין, יו"ר הוועד החקלאית של ישובי הערבה התיכונה, היצואנית הגדולה ביותר של ירקות מישראל, שיזם את הפנייה לשרים, אמר כי ההחלטה שקיבלו השרים תעניק מרווח נשימה לכל חקלאי ישראל בקשת חקלאי הערבה התייחסה ל-146 תאילנדיים המועסקים ב-7 ישובי הערבה התיכונה שמועד העסקתם עומד לפוג בשבועות הקרובים.

בהחלטה להאריך את אשרות השהייה של העובדים הזרים היו מעורבים גם מנכ"ל משרד הפנים, גבי מימון, והממונה על העובדים הזרים במשרדי ההפנים והתמ"ת מאיר שפיגלר.

על אף האישור, עדיין עומדת בתוקפה תביעת התאחדות חקלאי ישראל לאשר כניסתם של 5,000 עובדים תאילנדיים המיועדים להחליף את העובדים שסיימו מאז תחילת 2009 את שהותם בישראל וחזרו לארצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully