וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחים מאשדוד חשודים בהפעלת ארגון פשע

רמי שני

11.11.2009 / 20:00

בפרקליטות נערכים להגשת כתב אישום נגד האחים יאיר ודודו מגידיש, אשר לפי החשד השתלטו על בתי עסק בקריית גת, סחטו אנשי עסקים וניהלו משחקי הימורים בלתי חוקיים

האחים יאיר ודודו מגידיש השתלטו על פי החשד על העסקים בקריית גת, כך סבורים חוקרי היחידה המרכזית במרחב לכיש של המשטרה. עוד מייחסים במשטרה לאחים הפעלת ארגון פשיעה רחב ביותר, ששלח זרועות למקומות רבים בארץ. על פי החשד, בקריית גת בלבד, השתלטו האחים, תושבי אשדוד, על עסקים להחלפת כסף, הפעילו אולמות הימורים, סחטו בעלי עסקים שהיו חייבים להם כסף ועוד.

כתב אישום שתגיש נגדם פרקליטות המחוז ביום שישי, מפרט שורה של עיסוקים בלתי כשרים, שבהם גלגלו השניים מיליוני שקלים. סעיפי האישום שגובשו נגדם, כוללים פעילות בארגון פשיעה, סחיטה באיומים, הלבנת הון, ניהול משחקי הימורים בלתי חוקיים והשתמטות מתשלומי מס למדינה. רק בדרך זו, גלגלו האחים ממון רב.

חשד המשטרה כלפי השניים התעורר, כשהתברר שאף כי הם אינם עובדים, הם מנהלים אורח חיים פזרני למדי. לרבים מבני המשפחה היו רכבי שטח חדישים, הם התגוררו בווילה מפוארת באשדוד ונהגו לבלות במקומות יוקרתיים ואף לנסוע פעמים רבות לחוץ לארץ. אמם של השניים הינה בעלת דוכן בשוק של קריית גת. השכר שקיבלה לא יכול היה, להערכת החוקרים, לאפשר להם לנהל אורח חיים כפי שהם ניהלו.

חקירה סמויה של המשטרה החלה כאשר בביתם של השניים התגלו 37 המחאות בסכום של מיליון ו-200 אלף שקלים. כמו כן, נמצא שם כסף מזומן בהיקף של 350 אלף שקלים. הכסף התגלה במהלך חיפוש שערכו חוקרי המשטרה בביתם, בינואר השנה. בעקבות הממצאים שהתגלו בחקירה הסמויה, ביצעה המשטרה מבצע מעצרים באמצע חודש אוקטובר האחרון. במבצע נעצרו 45 בני אדם, לגביהם הועלו חשדות הקושרים אותם לפעילות בהם מעורבים שני האחים. במשך שלושה ימים, בדקו חוקרי המשטרה כל פרט אפשרי בקשרים של העצורים עם האחים. עד אז, התקשו ביחידה המרכזית לפצח את השיטה שבה גלגלו האחים את הכסף. אבל מרגע שבוצעו המעצרים, נוספו פרטים רבים על הדרכים האלה והחוקרים יכלו לגבש ראיות מוצקות כלפיהם.

במהלך החקירה, התברר שהשניים הפעילו מועדוני הימורים, הלוו כספים בשוק האפור וסחרו בחשבוניות פיקטיביות. בדרך זו, הם צברו וגלגלו כסף רב. כל זאת, מבלי לדווח לרשויות המס. גורמים במשטרה אומרים שעדות לפעילותם של האחים התגלתה במקומות רבים בישראל. כך, למשל, היה להם קשר הדוק לסיבה שבגללה ברח יוחאי פלג מהארץ. פלג, בעל אולם האירועים 'גן אורנים'. לווה מהשניים באמצעות חיים לוי, מבעלי חברת 'שחר גת', סכום של חמישה מיליון שקלים אך התקשה להחזיר אותו, ככל הידוע בשל ניהול כושל של גן האירועים. אחרי בריחתו של פלג, הבינו שני האחים שהוא לא יחזיר להם את הכסף והם החלו לסחוט באיומים את לוי.

חוקרי המשטרה גילו עוד שאנשים שהפעילו האחים כחיילים, נהגו לסחוט באיומים אנשים שהיו חייבים להם כספים מההימורים, בין היתר, לאחר שהם לוו כספים מהאחים מגידיש עצמם. על פי חומר הראיות, הם גלגלו מחזור של שלושה מיליון שקלים בתוך תקופה של ארבעה חודשים.

במשטרה סבורים עוד שלשניים היה קשר עם ארגון הפשיעה של האחים אברג'יל. אחד מהם היה נהגו של איציק אברג'יל, שסיפק לו את הגב לפעילות העבריינית שלו. בעלי העסקים בדרום שקיימו קשר עם השניים, ידעו את הדבר. כשהאחים אברג'יל נכלאו, נותרו השניים עם שיטות הפעולה והמשיכו אותן בעצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully