וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "אין לנו תנאים מוקדמים למו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.11.2009 / 17:03

לדברי נשיא סוריה, "אין לנו שום תנאים למשא ומתן לשלום, אלא רק זכויות שלא נוותר עליהן". עם זאת הבהיר: "ההתנגדות היא לב המדיניות שלנו בעבר ובעתיד"

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (רביעי) כי ארצו לא תעמיד תנאים מוקדמים למשא ומתן עם ישראל. "ההתנגדות היא לב המדיניות שלנו בעבר ובעתיד", אמר בנאום שנשא היום. "אין לנו שום תנאים למשא ומתן לשלום, אלא רק זכויות שלא נוותר עליהן", הוסיף. אסד ציין כי "ככל שאנחנו חזקים יותר, נוכל להשיג שלום בצורה שבה אנו רוצים. המזרח התיכון החדש שהתחלנו לבנות הוא מזרח תיכון שמהותו התנגדות".

אתמול אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, במהלך ביקורו בברזיל, כי "אני קורא לאסד - בוא והיכנס עמנו למשא ומתן ישיר ומיידי, ללא מתווכים, ללא תנאים וללא דחיות". פרס הוסיף כי "אסור שהשלום יהיה מאוחר ומאכזב. ראשי ממשלה בישראל כבר הציעו לסוריה החזרת שטחים תמורת שלום, אך סוריה סירבה לפתוח במשא ומתן ישיר".

ביום שני אמר אסד כי כי אין טעם להמשיך ולגנות את ישראל, אם הגינויים לא יבואו במקביל לצעדים מעשיים. "ההתנגדות לכיבוש היא צורך לאומי, ותמיכה בהתנגדות מצדנו היא צורך מוסרי שיש להתגאות בו", אמר אסד בנאום בטורקיה, אך הבהיר כי "אין זה סותר את הרצון שלנו להשיג שלום צודק וכולל על בסיס עקרון 'שטחים תמורת שלום'". עוד הוסיף אסד כי אם המשא ומתן ייכשל והגולן לא יושב לסוריה, "התנגדות היא הפתרון החלופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully