וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן: "ברק מתנגד לפיצול בשל המרד בעבודה"

פנחס וולף

11.11.2009 / 16:01

שר המשפטים הגן מעל דוכן הכנסת על תוכניתו לפצל את סמכויות היועץ המשפטי לממשלה. לדבריו, הוא אינו מונע משיקול פוליטי, כי "הצביע בעבר למפלגות שונות". האשים: ברק תמך בעבר בפיצול, אך שינה את עמדתו

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ הכנסת)

שר המשפטים יעקב נאמן תקף היום (רביעי) את יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק על רקע התנגדותו לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. בדיון במליאת הכנסת, אמר נאמן כי הוא "לא חבר בשום מפלגה פוליטית. מעולם לא הצבעתי בבחירות בשביל אותה מפלגה שהצבעתי עבורה בבחירות האחרונות. אין לי שום שיקול פוליטי".

נאמן סיפר שחודשיים לפני שהציע את תוכנית הרפורמה, הוא נפגש עם שר הביטחון והציג בפניו את עיקרי התוכנית. "הוא שמע אותי ואמר לי 'אראה לך דוגמאות אצלי' (השתמע מזה שברק תומך ביוזמה – פ"ו), ונתן לי שתי דוגמאות במשרד שלו של ייעוץ משפטי לא ראוי וביקש שאטפל בזה. עד שהעניין הפך למערבולת פוליטית בתוך מפלגת העבודה, ואז פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה הופכים להיות כדור משחק פוליטי מכיוון שבמפלגת העבודה יש רעידת אדמה כלשהי. אני נטול שיקול פוליטי. אמשיך לעשות כך, כי מדינת ישראל חייבת להילחם בפשיעה בסדר עדיפות עליון".

"צריך אדם מסור"

"ערכתי סיור ברוב הפרקליטויות", סיפר נאמן, "הרוב מחולקות לפלילי ואזרחי, כך שאני לא המצאתי את הנושא הזה, והדבר הזה עובד יפה מאוד. תראו לי מדינה אחת בעולם שיש לה מה שיש לנו היום. אנחנו אור לגויים בעניין הזה. זה נוצר בריב סמכויות".

נאמן התייחס לעומס שנוצר על היועץ המשפטי ואמר כי "צריך אדם שיהיה מסור יום ולילה לאכיפת הדין הפלילי ולא יסתובב בישיבות ממשלה ובוועדות שרים. צריך לתת לנושא אכיפת הדין הפלילי עדיפות ראשונה בעולם".

לגבי אופן מינוי היועץ, אמר נאמן שאסור שהממשלה תהיה אחראית לנושא. "התובע הכללי הראשי יהיה אדם בלתי תלוי לחלוטין שיתמנה מוועדה של שלושה - שופט בית משפט עליון בדימוס, יועץ משפטי לממשלה לשעבר, פרקליט מדינה לשעבר או סנגור כללי לשעבר, ושר משפטים לשעבר שבמשך חמש שנים לא עסק בעשייה הפוליטית. לכן תהיה לו עצמאות מוחלטת כשהוא ייגש להגשת כתבי אישום נגד אנשי ממשלה".

נאמן התייחס הבוקר לנושא פיצול היועץ המשפטי לממשלה. לדברי נאמן, "משרד המשפטים לא עבר שינוי ארגוני, אני כרגע עוסק בשינוי ארגוני אחד והוא מינוי יועץ משפטי לממשלה. נשאלת השאלה האם מה שנקבע שלא בחקיקה אלא במסורת, לא טעון בחינה מחדש וזה נושא היועץ המשפטי לממשלה. יש צורך בשינויים ארגוניים נוספים. ביקשתי מהמנכ"ל המשרד לבחון את הנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully