וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים: די לאפליה בענישה בין יהודים לערבים

11.11.2009 / 16:02

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על קביעת ביהמ"ש בנצרת, לפיה רשויות אכיפת החוק מעניקות יחס שונה ליהודים וערבים. ח"כ א-סנע: "בישראל כל ערבי הוא בחזקת חשוד ויהודי הוא בחזקת קורבן"

שרים וחברי כנסת הגיבו בצהריים (רביעי) לקביעה של בית המשפט לנוער בנצרת, לפיה רשויות אכיפת החוק מפלות בין יהודים לערבים בנוגע לעבריינות אידיאולוגית. הקביעה ניתנה במסגרת פסק דין בעניינו של נער ערבי שיידה אבנים לעבר ניידת משטרה. הפרקליטות ביקשה להטיל על הנער עונש מאסר בפועל, אולם השופט דחה את הבקשה.

השר לענייני מיעוטים פרופסור אבישי ברוורמן קרא בתגובה לשר המשפטים וליועץ המשפטי החדש שייכנס לתפקידו בקרוב לקחת לתשומת לבו את פסק הדין. השר אמר לוואלה! חדשות כי "לצערי, למרות שבמגילת העצמאות מתחייבת ישראל להתייחס לכל אזרחיה באופן שווה, פסק הדין של בית המשפט בנצרת מעלה נקודה נוספת לאפליה, וזאת בנוסף לאפליה שקיימת נגד הערבים בהקצאת מקורות כגון חינוך ותעסוקה, שהיא האפליה בבתי המשפט".

"צריך לשים את הדברים האלה על השולחן בצורה ברורה", אמר ברוורמן. "מי שקיצוני – בין אם הוא יהודי או ערבי – יש להחמיר בעונשים שלו. אבל יש חובה בדין אחד לכולם, בין אם הוא יהודי ובין אם הוא ערבי. כל האפליות חייבות להיפסק, זו משנתם של ז'בוטינסקי ובן גוריון. מה שהיה ברור לכל כך הרבה אנשים ונאמר עד היום דה-פקטו, היום הוא נאמר על ידי בית המשפט בנצרת בצורה ברורה".

חבר הכנסת טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה כי קביעת בית המשפט בנצרת "מאשרת מה שטענו במשך שנים, שמערכות האכיפה מפלות ופועלות משיקולים זרים, פסולים ולעתים גזעניים". לדבריו, בית המשפט בנצרת קבע כי "המלך עירום והדבר מחייב חשבון נפש במערכות האכיפה וכן שינוי תפיסתי. במערכות אלה כל ערבי הוא בחזקת חשוד ויהודי הוא בחזקת קורבן – תפיסה שגרמה לליקוי מאורות וכישלון בחשיפת זהות רוצחים יהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully