וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים פשטה על מוניות השירות של ת"א

עומר רבין

11.11.2009 / 12:17

במבצע מיוחד פשטו בשבוע שעבר אנשי היחידה הארצית לאכיפת הגביה על מוניות שירות של קו 5 בת"א, וכן על מכוני כושר ומכונים רפואיים וגבו 4 מיליון שקלים מסרבני הגשת דו"חות

כל מי שאי פעם נסע במונית שירות מכיר כבר את התרגיל: הקבלות בחלק גדול מהנסיעות הן בגדר המלצה, הרישום לא ממש קיים וההכנסות זורמות. בשבוע שעבר החליטו במשרד השומה בת"א לנסות ולעצור את התופעה ובמבצע מיוחד יצאו אנשי היחידה הארצית לאכיפת הגבייה של רשות המסים לפשיטה על נהגי המוניות.

צוותים מוגברים וגדולים של חוקרי היחידה המתינו לנהגי מוניות השירות בתחנות הסופיות של קו מספר 5, "קו העיר", וערכו בדיקה מדוקדקת של רישום ההכנסות והדיווחים. מבדיקה ראשונית עולה כי 29% מנהגי מוניות קו 5 לא רשמו כחוק את התקבולים שקיבלו מהלקוחות. הגדיל אף לעשות אחד מהם שתוך כדי הביקורת גילה "קולגיאליות מופרזת" והעביר דיווח בקשר לכל חבריו בנוסח "היזהרו! הכרישים בשטח".

לצד נהגי המוניות, נכנסו צוותי ניהול ספרים של הרשות למכוני כושר רבים באזור ת"א והמרכז ולמרפאות רפואיות-קוסמטיות - זאת על רקע עבודת מחקר מקדימה ומקיפה בה נאסף מידע על סוג הפעילות והיקפיה בעסקים האמורים. בסך הכל נמצא כי 60% מבעלי העסקים לא רשמו תקבולים שקיבלו - במרכזים הרפואיים באופן נקודתי נמצא כי אחד מכל ארבעה רופאים לא רשם תקבולים כחוק. באחד המקרים, מספרים החוקרים, נמצאו במכון טיפול בלייזר 4 צ'קים על סך 2,760 שקלים - כאשר בעל המקום ניסה בזמן הביקורת להסתיר את הצ'קים מתחת לנייר במגירה בשולחנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully