וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן: "יש צורך בשינוי תפקיד היועמ"ש"

11.11.2009 / 12:10

שר המשפטים בשלו. בנאום שנשא בכנסת אמר השר נאמן כי "נשאלת השאלה, האם מה שנקבע שלא בחקיקה אלא במסורת, לא טעון בחינה מחדש וזה נושא היועמ"ש"

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

שר המשפטים יעקב נאמן התייחס הבוקר (רביעי) במליאת הכנסת לנושא פיצול היועץ המשפטי לממשלה. לדברי נאמן, "משרד המשפטים לא עבר שינוי ארגוני, אני כרגע עוסק בשינוי ארגוני אחד והוא מינוי יועץ משפטי לממשלה. נשאלת השאלה האם מה שנקבע שלא בחקיקה אלא במסורת, לא טעון בחינה מחדש וזה נושא היועץ המשפטי לממשלה. יש צורך בשינויים ארגוניים נוספים. ביקשתי מהמנכ"ל המשרד לבחון את הנושא הזה".

פרקליט המדינה משה לדור, שהתעמת באחרונה מספר פעמים מול השר נאמן בשאלת פיצול היועץ, סירב להתייחס הבוקר לנושא. לדור דיבר בכנס של לשכת עורכי הדין בנושא הלבנת הון, שהתקיים במלון קראון פלאזה בתל אביב. בהתייחס לפגישה שקיים אתמול עם השר נאמן, אמר לדור כי הוא ממשיך לעבוד כרגיל.

בתוך כך, תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר לכל שרי הממשלה באופן אישי וביקשה מהם שלא יתמכו בתוכניתו של השר נאמן, להביא להכרעת הממשלה את פיצול היועץ המשפטי לממשלה. בתנועת אומ"ץ טוענים שהדבר יביא להחלשת שלטון החוק.

בדיון במליאת הכנסת התייחס השר נאמן גם לשאלה שעסקה בצורך לשנות את חוק השבות בעקבות אי הסגרתו לרוסיה של דמיאן קרליק, החשוד ברצח בני משפחת אושרנקו. לשאלה מדוע לא הוסגר קרליק ענה השר כי יש הסכם הסגרה עם רוסיה אך ישראל רצתה שהמבוקש ירצה את עונשו בישראל, דרישה לה לא הסכימה רוסיה.

לדברי השר נאמן, "חוק השבות הוא אחד החוקים החשובים ביותר במדינת ישראל. צריך בזהירות רבה לשקול כל שינוי בו. מדובר בחוק היסודי ביותר שקיים לנו במדינת ישראל. בשל כך קמה מדינת ישראל. אם הכוונה היא לבחון אפשרות למנוע שמדינת ישראל תהיה מקלט לעבריינים ברחבי העולם שינצלו את חוק השבות, הדבר הזה דרוש בחינה. עדיין לא עסקנו בזה אבל אני חושב שעלינו לבחון את השאלה הזו במידה ראויה שלא לפגוע בעיקרון שכל ישראל חברים זה לזה". נאמן אמר את הדברים במענה לשאילתה של ח"כ אופיר פינס (העבודה) בנושא "אי הסגרת רוצח לרוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully