וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המצור: בעזה הולכים לפי צו האופנה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.11.2009 / 11:32

המצור על רצועת עזה אינו מוחלט, כך מעידים גורמים בצבא. ואכן, חנויות ההלבשה היוקרתיות בעזה זוכות לפריחה כשעשירי הרצועה לא מוותרים על קניית בגדים המיובאים מאירופה

למרות המצור על רצועת עזה, שמוטל מאז השתלטותו של חמאס עליה ב-2007, עשירי עזה לא מוותרים על קניית בגדי יוקרה שמיובאים לעזה מאירופה. כעת מסתבר שחנויות יוקרה רבות רוכשות את סחורתן דרך רשת האינטרנט לאחר שבעלי אותן חנויות בוחרים בקפידה את הבגדים מתוך מאות תמונות של חולצות, מכנסיים, שמלות, חגורות, כובעים ונעליים.

מרבית הסחורה לחנויות הבגדים ברצועה מגיעה מישראל ומאירופה. בעליה של חנות "פוקס", הפופולרית בקרב עשירי עזה, אמר כי מרבית הבגדים בחנותו מגיעים מאיטליה, צרפת וישראל. "אני קונה את הבגדים דרך האינטרנט", סיפר לעיתון כוויתי. "חברות הבגדים שולחות לי מאות תמונות ואני בוחר מתוכן את הבגדים שאני רוצה".

לא רק נשק במנהרות

למי שתהה, חנויות הבגדים בשכונותיה היוקרתיות של העיר עזה מלאות עד אפס מקום בצעירים וצעירות מהמשפחות העשירות בעיר. המחירים יחסית גבוהים: הבגד הזול ביותר ב"פוקס" העזתי עולה 40 דולרים ומחירם הממוצע של בגדים רבים עולה 100 דולרים. אך לא כולם מרוצים מהמחירים: אום דיאא', אם לשבעה המתגוררת בשכונה המבוססת א-רימאל בעיר עזה, הופתעה מעלייה החדה במחירי הבגדים. "הגעתי לקנות בגדי חורף לילדים, אולם המחירים גבוהים מאד", אמרה. "אפילו מחירי הבגדים שמוברחים דרך המנהרות ממצרים גבוהים מאד ואין באפשרותי לקנות אותם".

ובמרחק דקות ספורות משם נמצא עולם אחר, רחוק שנות אור מעשירי עזה. תושבי מחנות הפליטים ברצועה ממתינים בכיליון עיניים לבגדי החורף שמחלקים להם מדי שנה ארגוני הסיוע הפועלים ברצועה. רצועת עזה נחשבת לאחד המקומות העניים בעולם, בה 80 אחוז מהאוכלוסייה נעזר בארגוני סיוע ורווחה. החשש היחיד של אותם תושבים הוא שישראל תאסור הכנסת בגדים דרך המעברים.

לפניות לכתבנו לענייני ערבים: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully