וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור: "על הבנקים לסייע במאבק בהלבנת הון"

גלעד גרוסמן

11.11.2009 / 10:46

בכנס לשכת עורכי הדין בת"א הצר פרקליט המדינה על כך שהבנקים "לא מתנדבים לספק מידע" בכל הקשור להלבנת הון. עם זאת, ציין לדור כי חלה בנושא מגמת שיפור

עוז מרון

צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק

"אני מצפה מהמוסדות הפיננסיים לסייע לנו במאבק בהלבנת ההון", כך אמר היום (רביעי) פרקליט המדינה משה לדור במהלך כנס של לשכת עורכי הדין שנערך מלון קראון פלאזה התל אביב. לדור ציין שהוא מודע לדילמות העומדות בפני בנקאים שלא מעוניינים לחשוף את פרטי לקוחותיהם וציין שהם לא מתנדבים לספק מידע לרשויות אכיפת החוק, אולם הוסיף שחל שינוי במגמה, "זו לא הנאמנות שפוחתת אלא זו מוכנות נוספת לסייע", אמר.

לדור הוסיף כי ישנה מודעות גדולה יותר בחשיבות להיאבק בהלבנת ההון, "הכסף הגדול יגיע לישראל רק אם ניתפס כמדינה אוכפת חוק". לדבריו צריכה להיות ביקורת על הון שנכנס לארץ, "צריך להיות אכפת לנו שהם לא יכולים להסתיר את הכסף. אסור לתת לאנשי עסקים להפוך לאזרחים מכובדים במדינת ישראל, אלא אם כן השתכנענו שהכסף מגיע ממקום ראוי".

לדור ציין אף שלא פשוט לאתר "הון שחור", אולם לדבריו, מטרת החוק להלבנת הון היא לסייע במאבק בפשיעה המאורגנת ולהגן על המערכת הפיננסית. לדור סירב להתייחס לשאלות העיתונאים לגבי פגישתו אתמול עם שר המשפטים יעקב נאמן וציין שהוא ממשיך לעבוד כרגיל.

המפקח על הבנקים רוני חזקיהו, אמר בכנס שההתמודדות עם מימון הלבנת ההון לא יותר פשוטה מההתמודדות עם הטרור ושיש עוד עבודה רבה בנושא הזה. לדבריו, ישנם מעט מאד חשבונות בארץ שבהם מתבצעות עבירות הלבנת הון, והוסיף שבמערכת הבנקאית מודעים לחשיבות המאבק. "הנזק שנגרם למערכת באי מילוי הוראות, או הזנחה, מגביר את הסיכון ליציבות הבנק ויש פה נזק של מוניטין למדינה", אמר חזקיהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully