וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדואים מפגינים בדרום, צומת שוקת נחסם

רמי שני

11.11.2009 / 9:55

הבדואים מוחים על הקיצוץ שמבצעת הממשלה במענקי האיזון. עשרות מפגינים בצומת שוקת ומתעמתים עם כוחות המשטרה. "מפלים אותנו לעומת היישובים היהודיים"

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טבוסוב. עריכת וידאו: ענת ברק)

עשרות בדואים וראשי רשויות מהמגזר, הפגינו הבוקר (רביעי) בצומת שוקת במחאה על מה שמוגדר כמדיניות הממשלה בכל הקשור להעברת תקציבי איזון לרשויות. "מתייחסים אלינו כאילו אנחנו לא קיימים בכלל ומפלים אותנו לעומת הישובים היהודיים", אמר יושב ראש ועד העובדים של הישוב כסייפה, יסמעאיל אבו מטיר. "לא קיבלנו שכר כבר ארבעה חודשים. ניתקו לנו את המים בבתים, למרות ששילמנו את חובנו והמצב הזה מדרדר אותנו להתנהגות פושעת".

ראש עיריית רהט, פאיד אבו סייבן, אמר שהיחס של הממשלה לרשויות הבדואיות הופך אותן לכפרים בלתי מוכרים. "נבחרנו כדי לתת שירות לתושבים אבל מכיוון שהממשלה לא מעבירה לנו את התקציבים המגיעים לנו, אנחנו לא יכולים לתת את השירותים שאנחנו חייבים לתת לתושבים. זה יוצר מצב של הגדלת מספר האנשים הזקוקים לשירותי אגף הרווחה. זה מעלה את אחוזי האבטלה בקרב צעירים ותושבים רבים אחרים".

כוחות משטרה שניסו לשמור על הסדר התעמתו עם מספר מפגינים בניסיון למנוע את חסימת הצומת. למקום הובאו כוחות גדולים של משטרת הנגב בהם אנשי יחידות מיוחדות ויחידות פרשים. במהלך ההפגנה עוכבו ארבעה אנשים לחקירה. המשטרה פעלה כדי להרגיע את הרוחות ולהזיז את המפגינים לשולי הכביש בטענה שאין למפגינים אישור לחסום את הכביש.

המפגינים נשאו בידיהם שלטים בהם נכתב: "המון הבטחות, הרבה ישיבות ואין משכורות", ו-"עתיד ילדינו בידיכם ולא בידינו". הבדואים מדגישים כי המשך המצב הנוכחי עלול לגרום להתלקחות של המגזר כולו כלפי מוסדות השלטון בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully