וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: שוק הכרמל ישודרג למתחם מגורים וחניה

רנית נחום-הלוי

11.11.2009 / 8:16

עיריית תל אביב צפויה להקים במתחם שלושה חניונים בני ארבע קומות כל אחד ודוכני השוק ישופצו, לצד החלפת תשתיות. אופי הבינוי הנמוך בשכונת כרם התימנים הסמוכה יישמר

עיריית תל אביב פועלת בימים אלה להסדיר את שוק הכרמל. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב תדון היום בתוכנית בניין עיר (תב"ע) שגובשה בשנה וחצי האחרונה, המשדרגת את השוק ואף מאפשרת בנייה למגורים.

מתחם שוק כרמל משתרע על שטח של כ-75 דונם והתב"ע כוללת הקמת שלושה חניונים בני ארבע קומות כל אחד, שינוי ייעוד למגורים, שיפוץ דוכנים, העמדת דוכנים חדשים, החלפת תשתיות, קירוי, הסדרה של כל נושא הפריקה והטעינה ופינוי ומיחזור אשפה.

"עד היום השוק לא זכה להסדרה, ובמצבו הפיזי הוא מהווה מטרד קשה לתושבים המתגוררים בסמוך", מסביר פאר ויסנר, סגן ראש העיר ומ"מ הוועדה המקומית. "התשתיות לקויות, הסדרי הניקוי מיושנים, הפריקה והטעינה לא מוסדרות והמתחם מוזנח ונראה כמו אתר בנייה בגלל בנייה לא חוקית שהתבצעה במתחם. עם זאת, למקום יש פוטנציאל רב והוא ממוקם בצומת דרכים מרכזי. המטרה שלנו היא להסדיר את הבנייה הבלתי חוקית תוך הגדלת הזכויות ולהפוך את המקום למוקד עלייה לרגל".

הסוחרים בשוק סקפטיים

לפי התוכנית, אזור בן 11.7 דונם בין הרחובות הכרמל, גדרה ויום טוב ישמש למגורים, מסחר ותעסוקה ומלונאות. התוכנית מציעה להמשיך את אופי הבינוי הקיים בשכונת כרם התימנים הצמודה, המתאפיין בבנייה נמוכה של 3-4 קומות, כאשר זכויות הבנייה במקום יהיו עד 200%. שטחי יחידות הדיור שייבנו במתחם זה לא יעלו על 65 מ"ר. מגרשים נוספים בהם תותר בנייה למגורים נמצאים בשטח כולל של כ-5.8 דונם של מינהל מקרקעי ישראל, בין רחוב תרמ"ב לרחוב הכרמלית, תוך הגדלת הצפיפות וזכויות הבנייה.

בשוק עצמו, בקטע הדרך שבין רחוב אלנבי עד קלישר, בשטח של 7.6 דונם, ישונה הייעוד מדרך לשוק - מה שיאפשר שיקום, שיפוץ ובניית קירוי קל. קטע השוק הנמצא בין הרחובות כנפי נשרים, הכרמל ודניאל - המשתרע על שטח של 7.3 דונם - ישונה מייעוד ציבורי לשוק, ויוקמו בו חנויות, דוכנים ויוצב ריהוט רחוב. דרומית לשוק, בשטח של כ-6 דונם בין רחוב דניאל לכרמלית ייועד למסחר ותעסוקה והאזור ישמש בין היתר למשרדים למינהלת השוק, תחנת משטרה ושירותי ביטחון. באזור זה תתאפשר הקמה של שלושה חניונים תת קרקעיים בני 4 קומות כל אחד, כאשר התוכנית תתיר חיבור תת קרקעי של כל החניונים.

התוכנית נעשתה בשיתוף סוחרי השוק, תושבי השכונות הגובלות ומינהל מקרקעי ישראל. עם זאת יו"ר ועד הסוחרים בשוק הכרמל, רפי מזרחי, נשמע ספקן כשהוא מתבקש לחוות עליה את דעתו. "אני לא יודע אם התוכנית תצא לפועל", הוא אומר.

"אבא שלי פה עשרות שנים וכל פעם אומרים לנו שישפצו את השוק. אני מת שהמקום ייהפך להיות כמו שוק מחנה יהודה בירושלים, אבל יש כאן בעיות גדולות יותר מאשר להפוך את הדרך לתב"ע. לא נותנים לנו תשובות מה יהיה על האנשים שיפנו אותם מהשוק, כדי להקים בנייה למגורים? לאן יזרקו אותם? השוק היום מאוד בעייתי, התשתיות שהחליפו הן כמו כוסות רוח למת. כשיורד גשם אי אפשר לעבור פה, אנשים כבר בקושי מטיילים. השוק מחוק והוא עולה לכותרות רק בתקופת בחירות", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully